روند صعودی بهای نفت و طلا در معاملات روز سه‌شنبه

بهای جهانی طلای سیاه و فلز زرد در معاملات دومین روز هفته با رشد همراه بود.

روند صعودی بهای نفت و طلا در معاملات روز سه‌شنبهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ بهای جهانی نفت در معاملات روز سه‌شنبه، 4 آبان با روند افزایشی همراه بود. انتشار گزارش کاهش موجودی ذخایر نفتی آمریکا و اظهارات برخی از اعضای اوپک مبنی بر پایین آمدن حجم تولیدی نفت این سازمان در نشست آتی از مهمترین علل افت بهای نفت هستند.

موسسه آمریکن پترولیوم در گزارش جدید خود از سقوط بیش از 5 میلیون بشکه از ذخایر نفتی آمریکا در هفته منتهی به 14 اکتبر خبر داد. به باور تحلیلگران نشت نفت از خطوط لوله انتقال نفت به مرکز کوشینگ اوکلاهما و به تعویق افتادن مراحل ذخیره سازی نفت می تواند بر کاهش حجم ذخایر نفتی آمریکا تأثیر منفی داشته باشد.

از سوی دیگر، اظهارات برخی از اعضای اوپک مبنی بر این که طرح کاهش تولید در جلسه آتی این سازمان به اجرا در می آید موجب شد بهای نفت علی رغم کاهش شب گذشته، اندکی افزایش یابد.

در همین حال، هر بشکه نفت برت –شاخص جهانی نفت- با 35 سنت رشد 51 دلار و 81 سنت معامله شد. نفت وست تگزاس اینترمیدیت -شاخص آمریکا- نیز با 37 سنت افزایش به 50 دلار و 89 سنت در هر بشکه رسید.

در بازار فلزات گرانبها، بهای هر اونس طلا به تأثیر از رشد تقاضا تا حدودی افزایش یافت. این در حالی است که احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا و تقویت ارزش دلار، روند صعودی بهای فلز زرد را محدود می کند.

بهای شمش طلا در بازارهای جهانی با 0.2 درصد رشد، 1267 دلار و 7 سنت داد و ستد شد. بهای اونس جهانی نیز با 0.3 درصد رشد به 1267 دلار و 50 سنت رسید.

هر اونس نقره با 0.6 درصد افزایش 17 دلار و 66 سنت داد و ستد شد که بالاترین رقم در دو هفته گذشته محسوب می شود. پلاتین نیز با 1.2 درصد افزایش947 دلار و 20 سنت معامله شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار