آنروا اعلام کرد با گذشت ۳ هفته از آغاز حملات گسترده رژیم صهیونیستی به رفح یک میلیون نفر از مردم غزه مجددا آواره شدند.

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا اعلام کرد که طی سه هفته گذشته در نتیجه حملات ارتش صهیونیستی همزمان با بمباران شدید، یک میلیون فلسطینی مجبور به فرار از شهر رفح در جنوب نوار غزه شدند.

براساس گزارش القدس العربی، این آژانس روز سه‌شنبه از طریق حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که  در بحبوحه بمباران (اسرائیل) با وجود اینکه مکان امنی برای رفتن وجود نداشت، طی سه هفته گذشته حدود یک میلیون نفر از رفح آواره شدند. 

آنروا به کمبود آب و غذا، انباشته شدن انبوه زباله و شرایط نامناسب زندگی اشاره کرد که کمک رسانی به غزه را روز به روز تقریبا غیرممکن می‌کند. موج آوارگی در حالی رخ می‌دهد که ارتش رژیم صهیونیستی در سحرگاه روز سه شنبه تهاجم خود را به رفح گسترش داد و در فاصله ۳ کیلومتری از ساحل دریا قرار گرفت و از نظر جغرافیایی نوار را از خاک مصر منزوی کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی با بمباران اردوگاه آوارگان رفح در محله تل السلطان در شمال غرب این شهر که از سوی رژیم منطقه امن معرفی شده بود منجر به شهادت ۴۵ فلسطینی طی شامگاه یکشنبه شد.

ارتش صهیونیستی در ۶ می، بدون توجه به هشدار‌های بین‌المللی در مورد عواقب آن، آغاز حملات نظامی در رفح را اعلام کرد و روز بعد با حمله گسترده علیه رفح، هیات خود را از رفح بیرون کشید و گذرگاه این منطقه را تحت اشغال خود در آورد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار