جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای از شورای امنیت و جامعه بین المللی خواست به توحش صهیونیست‌ها در رفح پایان بخشند.

از شروع عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در رفح بیش از ۳ هفته می‌گذرد و طی این مدت علاوه بر کشتار گسترده غیرنظامیان، گذرگاه رفح که مهمترین مسیر ورودی کمک‌های بشردوستانه به فلسطینیان محسوب می‌شود به اشغال نظامیان صهیونیست در آمده و ورود کمک‌ها به این باریکه متوقف شده است. این در حالی است که ارتش صهیونیست با هدف پاکسازی قومی غزه به بمباران گسترده غیرنظامیان ادامه می‌دهد. 

به گزارش الجزیره، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه‌ای از جامعه بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل خواست اقدامات عملی و فوری به منظور پایان بخشیدن به توحش رژیم صهیونیستی و تهاجم به رفح اتخاذ کنند. 

در این بیانیه آمده است: رفح اکنون آماج حملات توحش آمیز و بی رویه ارتش اسرائیل  قرار گرفته است. طی این حملات خانه‌ها و چادر‌های آوارگان فلسطینی در تمامی مناطق هدف بمباران قرار گرفته است. این حملات تمامی جنبه‌های زندگی شهروندان را تحت تاثیر قرار داده است. 

حماس با اشاره به قساوت‌های رخ داده از سوی ارتش صهیونیست علیه غیرنظامیان تاکید دارد: کشته شدن غیرنظامیان بی گناه که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند و نیز موج گسترده جدید آوارگی فلسطینیان نتیجه موج جدید توحش تل آویو در رفح است. 

این بیانیه در پایان می‌افزاید: شورای امنیت سازمان ملل باید به وظیفه قانونی و اخلاقی خود در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و بی احترامی تل آویو به تصمیم دادگاه بین المللی کیفری عمل کند. 

دادگاه بین المللی کیفری در جدیدترین تصمیم خود از رژیم صهیونیستی خواسته است به عملیات نظامی خود در رفح پایان بخشد، موضوعی که مقامات صهیونیست به پشتوانه حمایت‌های آمریکا آن را به طور کامل نادیده گرفته اند. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، حماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۳
شورای امنیت و سازمان ملل به ابزارهایی برای فرونشاندن موقتی خشم جهانیان بدل شده و کاربرد سوپاپ اطمنان ماشین آدمکشی صهیونیست ها را پیدا کرده اند تا پس از فرو نشاندن خشم مردم ، فرصتی جدید برای جنایت بیابند لذا مردم فلسطین و جهانیان وجبهه مقاومت نباید بیش از این ملعبه این سازمانهای غربی نهاد شوند و گوش به این سخنان و حرکات مردم فریب و مزبوحانه داشته باشند
آخرین اخبار