وزیر انرژی رژیم صهیونیستی با تاکید بر لزوم اعمال فشار بر حماس اعلام کرد عربستان بدون تشکیل کشور فلسطین روابط خود را با این رژیم عادی کند.

الی کوهن، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی با تاکید بر لزوم اعمال فشار بر حماس و آزادی اسرا اعلام کرد که گزینه توقف جنگ در غزه در حال حاضر در دستور کار این رژیم نیست.

کوهن در گفتگو با شبکه آی ۲۴ نیوز با اشاره به اینکه اولویت فوری صهیونیست‌ها باید برچیدن کامل توانایی‌های نظامی و دولتی حماس باشد، بر لزوم آغاز حملات زمینی در رفح به منظور افزایش فشار بر حماس تاکید کرد.

او ادعا کرد که رژیم صهیونیستی قصد دارد کنترل امنیتی غزه را به دست گیرد، اما قصد ندارد در هیچ گونه کنترل غیرنظامی غزه مشارکت داشته باشد. در ادامه ادعاهای این وزیر صهیونیست آمده است که رژیم صهیونیستی این پیشنهاد را به عناصر بین‌المللی از جمله آمریکا، اروپا و برخی از کشورهای عربی داده است که وظایف غیرنظامی در غزه را در یک دوره انتقالی به عهده بگیرند.

کوهن در این مصاحبه به موضع پادشاهی عربستان سعودی در مورد مسئله فلسطین پرداخت و تاکید کرد: عربستان می‌تواند با میانجی‌گری آمریکا عادی‌سازی را بدون تشکیل کشور فلسطین بپذیرد.

کوهن درباره نگرانی‌های فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در مورد امتناع رژیم صهیونیستی از پذیرش راه‌حل دو دولتی، گفت: موضع عربستان سعودی، همانطور که فیصل بن فرحان بیان کرد، نشان‌دهنده فشار بین‌المللی بر اسرائیل برای بررسی راه‌حل دو کشوری است تمرکز اصلی همچنان  از بین بردن تهدید مستقیم ناشی از حماس و تضمین امنیت شهروندان اسرائیلی است.

کوهن مدعی شد: ما به صراحت می‌گوییم که ما با تشکیل کشور فلسطینی مخالفیم. در اینجا (غرب آسیا) ۲۲ کشور عربی وجود دارد، اما تنها یک کشور وجود دارد که وطن یهودیان است و آن کشور اسرائیل است.

مذاکرات مربوط به عادی‌سازی مناسبات عربستان و رژیم صهیونیستی در پی حمله ۷ اکتبر متوقف شد، اما رایزنی‌ها در ماه‌های اخیر از سر گرفته شده است. به عنوان بخشی از یک قرارداد سازش، عربستان سعودی می‌خواهد پیمان دفاعی متقابل را با واشنگتن ببندد و از برنامه هسته‌ای مدنی خود حمایت کند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار