کنگره بین المللی جراحی عروق مغز با حضور پانزده تن از بزرگترین متخصصان جراحی عروق مغز در مشهد برگزار شد.

مشهد میزبان بزرگترین متخصصان جراحی مغز و عروق جهانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر فرهاد مطلق دبیر اجرایی کنگره گفت: این اولین کنگره بین المللی جراحی عروق مغز و نخاع و بیستو چهارمین کنگره میاندوره ای جراحی اعصاب ایران است که در سه روز و تا ششم آبان ماه برگزار می شود.

دکتر مطلق افزود: در این کنگره از بزرگترین متخصصان جهان در زمینه جراحی عروق مغز از شش کشور آمریکا، ایتالیا، فرانسه، اتریش، آلمان و ایرلند دعوت شده که در بین آن ها دکتر اسپتسلر یکی از بنیان گذاران جراحی مغز و اعصاب دنیا و رکورد دار بیشترین تعداد عمل جراحی با بیش از هفت هزار عمل حضور دارد و به سخنرانی خواهد پرداخت.

وی با بیان اینکه در این کنگره علاوه برجراحی عروق مغز و اعصاب در زمینه های قاعده جمجمه، اعصاب محیطی، ستون فقرات و.. پرداخته خواهد گفت: در این همایش سیصد پزشک و متخصص در حوزه های ارتوپدی، داخلی اعصاب، گوش و حلق و بینی و حتی پزشکان عمومی شرکت کرده اند.

وی افزود: این کنگره دارای سه کارگاه آموزشی است که دو کارگاه قبل از کنگره در محل بیمارستان رضوی برگذار شد و کارگاه بعدی روز بعد از اتمام کنگره در زمینه ستون فقرات خواهد بود.

شهردار مشهد نیز در این همایش ضمن خوش آمدگویی به میهمانان گفت: موضوع اصلی این کنگره انسان است و هدف هر انسانی رسیدن به کمال می باشد و برای رسیدن به کمال، انسان ها نیاز به آموزش و همکاری دارند.

صولت مرتضوی افزود: تلاش و بی قراری شما متخصصان جهت برقراری امنیت و آرامش برای جامعه بشریست و امیدواریم حاصل این تلاش سلامتی، رفاه ونشاط برای همه ملت های جهان و منطقه باشد.

کنگره جراحی عروق مغز بصورت دو سالانه و با همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//ح.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.