از شاعران نیشابوری به عنوان برگزیدگان دومین سوگواره ملی شعر امام سجاد‌(ع) در یاسوج تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور گفت: با برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌توان ضمن تبیین اهداف بزرگ اهل بیت‌(ع)، استعدادهای برتر را شناسایی و از آنها استفاده کرد و دعا در سیره امام سجاد‌(ع)، صحیفه سجادیه، کربلا و امام سجاد‌(ع) و گریه‌های امام سجاد(ع) مهم‌ترین موضوعات این سوگواره بودندکه فراخوان این سوگواره حدود سه ماه پیش در سراسر کشور منتشر شد.
خلیل اله عراقی افزود: تعداد آثار رسیده به دبیرخانه شعر دومین سوگواره ملی امام سجاد‌(ع) 286 اثر فاخر بودکه حدود 60 اثر در داوری اولیه این آثار انتخاب و به مرحله داوری نهایی فرستاده شد.
وی ادامه داد: پس از داوری نهایی و ارزیابی نتایج 10 نفر به عنوان برگزیده انتخاب و معرفی شدند که 8 نفر از آنها اعلام آمادگی جهت حضور در استان را کردند.
معاون اداره فرهنگ وارشاد اسلامی نیشابور بیان کرد: امام سجاد (ع) توانست تمامی معارف دینی، الهی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مورد نیاز در قالب کتابی به نام صحیفه سجادیه نام که به «زبور آل محمد» و «اخت القرآن» نیز مشهور است نوشته و برای شیعیان به ارث بگذارد وامیدواریم با اجرای چنین برنامه‌هایی قدمی اندک در راستای خدمت به اهل بیت و ترویج و تبلیغ فرهنگ آنها در جامعه برداشته شود.
انتهای پیام//ی.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.