مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور گفت: 15 مدرسه خیر ساز به‌صورت متمرکز و با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی امروز در نیشابور به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،سید جواد قوامی نژاد در حاشیه بهره برداری از 15 پروژه عمرانی آموزش‌وپرورش نیشابور در روستای باغشن گچ اظهار داشت: مدرسه خیر ساز حاج حسن نوحی در زمینی به مساحت دو هزار و 200 مترمربع و با زیربنای هزار و 200 متر امروز با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش استان خراسان رضوی در روستای باغشن گچ افتتاح شد.

وی تصریح کرد: این مدرسه 12 کلاسه، به‌صورت کامل خیر ساز است و علاوه برساخت مدرسه، دیوارکشی، سرویس بهداشتی، نمازخانه، آسفالت محوطه و کوچه مدرسه نیز انجام‌شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور تأکید کرد: این مدرسه با هزینه 10 میلیارد ریال به‌صورت کاملاً خیر ساز ساخته‌شده است و امروز در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گرفت.

قوامی نژاد با اشاره به دیگر مدرسه خیر سازی که امروز افتتاح شد بیان داشت: مدرسه حاج حسن رحیمی در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع و زیربنای هزار و 200 متر با 15 کلاس درس پس از یک سال از کلنگ زنی امروز افتتاح شد.

مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور تأکید کرد: کل هزینه این پروژه عمرانی بالغ‌بر شش میلیارد ریال بوده است که سهم خیر بالغ‌بر سه میلیارد و 500 میلیون ریال اهداشده است.

مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور ادامه داد: امروز 13 پروژه دیگر آموزشی نیز با 125 کلاس درس و 9 نمازخانه به‌صورت هم‌زمان در شهرستان نیشابور افتتاح شد.

قوامی نژاد این پروژه‌ها را شامل توسعه و بازسازی دانست و تأکید کرد: کل زیربنای این ساختمان‌ها بالغ‌بر 13 هزار مترمربع است که بالغ‌بر 82 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده است که سهم خیرین 25 میلیارد و 10 میلیون ریال بوده است.

وی تصریح کرد: 18 مدرسه خیر ساز وکیلی با زیربنای سه هزار و 300 مترمربع و 47 کلاس درس با کمک 18 میلیارد و 500 میلیون ریال این خیر نیک‌اندیش و هزینه هشت میلیارد و 500 میلیون ریالی دولت در آبان ماه به افتتاح خواهد رسید.

مدیر آموزش‌وپرورش نیشابور با اشاره به‌کل پروژه‌های عمرانی دولت تدبیر و امید در شهرستان نیشابور گفت: از مهرماه 92 تا مهرماه امسال 53 پروژه عمرانی با 292 کلاس در زیر بنایی بالغ‌بر 24 هزار و 600 مترمربع به افتتاح رسیده است.

قوامی نژاد گفت: 170 میلیارد ریال هزینه این پروژه‌ها شده است که خیرین بالغ‌بر 70 میلیارد ریال کمک کرده‌اند و حدود صد میلیارد ریال آن نیز توسط دولت پرداخت‌شده است.

وی تصریح کرد: تعداد 15 پروژه آموزشی نیز در حال حاضر در حال ساخت است که 65 کلاس خواهد داشت و پس از افتتاح حدود 11هزار و 400 مترمربع به زیربنای آموزشی شهرستان خواهد افزود.

انتهای پیام//ر.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.