استاد حوزه علمیه قم بر فرهنگسازی و سرمایه گذاری بیشتر در زمینه نماز در جامعه تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ ما باید در مساله نماز از همه احزاب و کشورهای اسلامی جلوتر باشیم اما متاسفانه در کشور اینگونه نیست و در وقت نماز به این فریضه و واجب الهی اهمیت داده نمی شود. این در حالی است که مردم برخی کشورها مانند عربستان – به اجبار یا اختیار- به نماز اول وقت پایبند هستند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: باید در بین مردم جهت اقامه نماز اول وقت فرهنگسازی شود تا رشد معنوی پیدا کرده و بفهمند تا در نتیجه آن به نماز اهمیت دهند.

وی افزود: برخی « یقیمون الصلوه» را ناظر به اجتماع می دانند و لذا آن را به نماز جماعت تعبیر می کنند در حالیکه جمله «اقام الصلوه» را تنها منحصر به اقامه نماز به صورت مطلق می کنند.

علوی گرگانی تاکید کرد: خداوند دو اصل عبادی و مادی را از ما خواسته که اصل عبادی نماز و اصل مادی، انفاق است و لذا این دو را کنار هم قرار داده است و هشدار می دهد این دو را به پا دارید قبل از آنکه روزی فرا رسد که دستتان از همه جا کوتاه شود.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: باید بیشتر فرهنگسازی کرد و حتی امکانات بیشتری برای این امر بسیج کرد و برای کسانی که نماز اول وقت به جای می آورند باید تشویقهایی را در نظر گرفت چون امام حسین فرمود: «مردم بنده دنیا هستند.» این حقیقتی است و وقتی موارد دنیایی بگذاریم مردم استقبال می کنند.

او تاکید کرد: اگر شرایط کشور ایجاب می کرد می گفتم امتیازاتی برای این امر در نظر گرفته شود.

اجلاس استانی نماز در قم برگزار می شود.

خامه یار رئیس ستاد اقامه نماز استان قم عنوان کرد: هدف از برگزاری این اجلاس، تجلیل از یاوران نماز و نیز ترغیب افراد به اقامه نماز به ویژه نماز جماعت است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم اظهار کرد: در ۹۸ درصد مدارس نمازجماعت توسط امام جماعت روحانی برگزار می شود.

در پایان خاطر نشان کرد: بیشتر ادارات پخش اذان را دارند و شهرداری برنامه پخش اذان در معابر از طریق فیبر نوری را دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار