زنجان؛

برگزاری پنجمین سوگواره فرهنگی مذهبی خامس آل عبا

دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با حمایت ستاد عالی کانون های مساجد کشور پنجمین سوگواره خامس آل عبا را برگزار می کند.

برگزاری پنجمین سوگواره فرهنگی مذهبی خامس آل عبا به میزبانی زنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی،دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با حمایت ستاد عالی کانون های مساجد کشور پنجمین سوگواره فرهنگی و مذهبی خامس آل عبا را در ایام محرم و صفر در دو بخش ویژه و عمومی برگزار می کند.

سوگواره خامس آل عبا با هدف بزرگداشت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) و ترویج و تبیین سیره آن حضرت، تعمیق شناخت واقعی اهل بیت(علیه السلام) از طریق اهمیت دادن به حضور در سخنرانی های سنتی در کنار مجالس شور و عزاداری، زمینه سازی برای شناسایی استعدادهای نهفته علاقمندان و دوستداران اهل بیت(علیه السلام) در عرصه هنر و خلاقیت دینی و تولید محتوا و هنر فاخر برای استفاده سخنرانان و هنرمندان در مجالس عزاداری و فعالیت های هنری برگزار می شود.

بخش عمومی این سوگواره شامل خلاصه نویسی سخنرانی های عاشورایی است که علاقمندان برای شرکت در این بخش می توانند به دلخواه یک یا چند سخنرانی را از دهه دوم محرم تا پیان صفر در مساجدی که در آن حضور داشته اند را تهیه و به دبیرخانه ارسال کنند.

آثار ارسالی بایستی کوتاه و منسجم بوده و نکات دستوری در نگارش آن رعایت گردد، مطالب ارسالی در قالب word  یا  pdf در ٢٠ سطر و یک صفحه A٤  تنظیم شود، ذکر نام سخنران، موضوع سخنرانی و مسجد محل سخنرانی همراه متن ارسالی ضروری است.

سخنرانی ها با موضوع بیان سیره و فضائل اهل بیت(علیه السلام) به ویژه حضرت سید الشهدا(علیه السلام)، حضرت زین العابدین(علیه السلام) و حضرت زینب(سلام الله علیها)، تبیین فرهنگ مقاومت و ضرورت دفاع از حرم اهل بیت(علیه السلام) و لزوم تکریم از شهدای مدافع حرم، لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر و جایگاه این فریضه در سیره و قیام حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، تبیین اهمیت اقامه نماز جماعت و جایگاه آن در سیره و قیام حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) از امتیاز ویژه ای برخوردار است.

همچنین در بخش طراحی پوستر عاشورایی متقاضان در تکنیک اثر آزاد هستند، ارائه پوستر در سایز ٥٠ در ٧٠ با کیفیت ٣٠٠ و در فرمت های  jpg , tiff قابل قبول است، هر شرکت کننده می تواند حداکثر ٣ اثر برای داوری ارسال کند، پوسترها برای اولین بار ارائه شده و به آثاری که در مسابقات دیگر شرکت داده شده اند ترتیب اثر داده نخواهد شد، دبیرخانه سوگواره حق چاپ آثار در قالب های مختلف را برای خود محفوظ می دارد لذا ضروری است برگزیدگان این بخش فایل باز اثر را پس از اعلام اسامی نفرات برگزیده به دبیرهانه ارسال کنند.

پوسترهایی که با موضوع نقش مساجد در تعمیق و گسترش سیره اهل بیت(علیه السلام) به ویژه حضرت سید الشهدا(علیه السلام) ، حضرت زین العابدین(علیه السلام) و حضرت زینب(سلام الله علیها)، نقش مساجد در جلوگیری از تحریف وقایع تاریخی و مذهبی با محوریت عاشورا و قیام امام حسین(علیه السلام) نقش مساجد در ترویج عزاداری های صحیح و سفارش شده از منظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، نقش مساجد در احیای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز جماعت با محوریت عاشورا و قیام امام حسین(علیه السلام) و نقش مساجد در پیوند هنر و معنویت با محوریت عاشورا و قیام امام حسین(علیه السلام) از امتیاز بیشتری برخوردار است.

علاقمندان به شرکت در این جشنواره از(٢٢ مهر تا ١٠ آذر) فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این همایش واقع در میدان استقلال، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه کانون های مساجد استان ارسال کنند.

داوری آثار رسیده به سوگواره از(١١ تا ٢٠ آذر) خواهد بود و اسامی برگزیدگان (٢٧ آذر) همزمان با میلاد پیامبر اکرم(صلی الله علیها) اعلام می شود.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.