مسوول کانون تعزیه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن از هنرنمایی کهنسال ترین تعزیه خوان کشور در این شهرستان خبرداد.

محمدباقری در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گفتکهنسال ترین تعزیه خوان کشور به نام محمدعلی کاظمی بابیش از ۱۲۰سال هنوز در کمال صحت و سلامتی هنرنمایی می کند.


وی افزودآرمین و حمیدرضا کرمی به ترتیب با ۴و ۶سال سن از تعزیه خوانان خردسال و رسول معصومی ۹ساله نیز از نوجوانان تعزیه خوان ایران هستند که در نقش های مختلف در بردسکن به اجرای هنر می پردازند.

باقری اظهارداشتخیمه گاه تعزیه بردسکن پس از ۷۰سال به همت کانون تعزیه خوانان و همکاری شهرداری و شورای اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان احیا شده است.

محمدعلی کاظمی این تعزیه خوان کهنسال کشور اهل روستای هدک از توابع بخش مرکزی بردسکن در ادامه گفتاز دوران کودکی به تعزیه خوانی علاقه زیادی داشته ام و بیش از ۱۰۰سال است که به اجرای تعزیه خوانی می پردازم.

او راز تندرستی اش را پس از لطف خدا و مرحمت اهل البیت(ع) یک قرن ارادت به این خاندان مطهر در لباس تعزیه خوانی می داند.

وی هوای پاک و غذای سالم روستا را از دیگر رموز سلامتش اعلام کرد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بردسکن اضافه کردبیش از ۲۰گروه تعزیه خوانی ثابت و سیار در ایام سال در این شهرستان به ارائه هنر ماندگار تعزیه خوانی می پردازند و در ایام سوگواری سیدشهدا (ع) جلوه های جالبی را از وقایع عاشورا در شهر و روستاها به نمایش می گذارند.

حسن مدرس مقدم خاطر نشان کردهنر اصیل تعزیه خوانی یکی از پرطرفدار ترین هنرهای مذهبی و تاثیرگذار در حوزه فرهنگی اسلام ناب است.

انتهای پیام//و.ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.