مشهد؛

اجرای طرح ساماندهی تردد وانت بارها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از اجرای طرح ساماندهی تردد وانت بارها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،ابراهیم نصری گفت: به منظور ساماندهی ناوگان وانت بار و ایجاد نظم در نحوه بهره برداری و تردد وانت بارها در جاده های برون شهری و نیز ارتقای ایمنی جاده های کشور و الزام به اخذ بارنامه تمبردار دولتی، طرح ساماندهی وانت بارها از اول آبان،همزمان با سراسر کشور، در استان خراسان رضوی نیز اجرا می شود.
وی افزود : بر این اساس همه وانت بارهای حامل بار متردد در جاده های کشور باید از اول آبان ماه نسبت به اخذ بارنامه تمبردار اقدام کنند.
نصری ادامه داد: با اجرای طرح مذکور، کارت هوشمند راننده و کارت هوشمند خودرو وانت توسط ماموران پاسگاه های پلیس راه کنترل می شود.
وی از همه رانندگان و مالکان وانت بارها درخواست کرد تا در فرصت باقی مانده تا اجرای طرح، مدارک قانونی لازم را تهیه کرده و کارت هوشمند راننده برای رانندگان و کارت هوشمند ناوگان برای وانت بار خود را دریافت کنند.
ابراهیم نصری درباره شرایط فعالیت رانندگان وانت بارهایی که مشغول حمل بارهای سبک (وانت بار) برون شهری هستند نیز بیان کرد : دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی پنجم ابتدایی برای صدور برگ فعالیت برای رانندگان وانت بارها کافی است.ليكن متقاضياني كه ظرف يكسال از ابتداي شروع طرح مبادرت به ثبت نام نمايند ارايه گواهي تحصيلي پايين تر از پنجم ابتدايي يا نهضت سواد اموزي بلامانع است.
وی گفت : گذراندن دوره های آموزشی عمومی برای رانندگان وانت بارهای برون شهری الزامی است که شرایط و زمان اجرای آن متعاقبا اعلام می شود. همچنین ارائه گواهینامه حداقل پایه سه الزامی است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی افزود : درج نام وانت بار در کارت مشخصات وسیله نقلیه، داشتن حداکثر سن 15 سال(متقاضياني كه ظرف يكسال از ابتداي شروع طرح مبادرت به ثبت نام نمايند  حداكثر سن ناوگان 20سال )، دارا بودن گواهي  معاينه فنی مجاز و معتبر  از جمله این مشخصات است.
انتهای پیام // ز.ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.