مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: بخش دیگری از مجتمع تجاری مسجد لنبان شامل ۳۰ واحد تجاری به نام اوقاف سند خورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام رضا صادقی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۳۰۰ موقوفه در شعبه ویژه رسیدگی به موقوفات دادگستری اصفهان مطرح است، اظهار داشت: اکثر این اسناد موقوفات بزرگ و تاثیرگذار در شهر اصفهان است.

وی با بیان اینکه از جمله موقوفات بزرگ موجود در اصفهان موقوفات وابسته به مسجد لنبان بود که از حدود ۲۵ سال گذشته تاکنون اوقاف به دنبال بازگردان این موقوفات به نام اوقاف است، تصریح کرد: از این رو برای اولین بار موقوفه باغ تکیه به عنوان یکی از موقوفات این مسجد به نام اوقاف سند خورد و با این امر زمین دو هزار و ۷۴۳ متری واقع در خیابان دکتر بهشتی پلاک ۴۲۷ که دارای ۳۱ باب مغازه در دو محوطه گاراژ است، به موقوفات اصفهان اضافه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر رابطه استیجاری با مغازه‌داران موقوفه باغ تکیه برقرار شده است، افزود: در حال حاضر نیز بخش دیگری از مجتمع تجاری مسجد لنبان به نام اوقاف سند خورده است.

وی با بیان اینکه این مجتمع نیز دارای ۳۰ باب واحد تجاری است، ابراز داشت: در حال حاضر ۱۷ واحد از این مغازه‌ها دارای سند تک برگی است و برای ۱۳ واحد دیگر نیز سند صادر خواهد شد.

حجت‌الاسلام صادقی ادامه داد: مساحت این مجتمع تجاری ۲۱۴ متر مربع است که در دو طبقه احداث شده و براساس وقف‌نامه عواید حاصل از این موقوفه برای تامین هزینه‌های مسجد لنبان هزینه می‌شود.

وی ارزش ریالی سندهای اخذ شده را نیز ۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: همه تلاش خود را برای اجرای نیات واقف به کار خواهیم گرفت.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.