رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان از جمع‌آوری 34 میلیارد ریال زکات در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازلرستان؛حجت‌الاسلام محمدی با بیان این‌که دردین اسلام زکات در حقیقت یک نوع مالیات بر درآمد و تولید و مالیات بر ثروت راکد محسوب مى‌شود که دارای اهمیت ویژه‌ای است گفت: در 6 ماهه نخست امسال ۳۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال زکات در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده است.

وی با اشاره به این‌که از این میزان ۳۳ میلیارد و ۳۷۷ میلیون ریال زکات فطریه و واجب و ۴ میلیارد و ۴۲۵ میلیون ریال زکات مستحبی است، افزود: باید اهمیت و پیامدهای مثبت پرداخت زکات در بین عموم مردم به خوبی تبیین شود و این آمادگی در آن‌ها به وجود آید که با نشاط و انگیزه خاصی این فریضه مهم را اجرا کنند.

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان گفت : باتوجه به نام‌گذاری شعار سال تحت‌عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» توسط مقام معظم رهبری، امیدواریم بتوانیم اقداماتی عملیاتی در باب اقتصاد مقاومتی که سبب کاهش فقر و رسیدن به عدالت اجتماعی می‌شود انجام دهیم .

وی با اشاره به این‌که سال گذشته در استان ۵۸ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال زکات جمع‌آوری شد افزود : پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۸۰ میلیارد ریال زکات در استان جمع‌آوری شود.

محمدی گفت : براساس قانون ۶۰ درصد از زکات جمع‌آوری‌ شده باید صرف کمک به نیازمندان و فقرا و ۴۰ درصد صرف امور‌ عمرانی در روستاها شود.

رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان پرداخت زکات را گامی اساسی در راستای توزیع عادلانه ثروت در جامعه دانست و با بیان اینکه ترویج فرهنگ پرداخت زکات یکی‌از راه‌های مبارزه با فقر است به‌طوری‌که اگر زکات به درستی و صحیح پرداخت شود، هیچ فقیری در جامعه باقی نمی‌ماند افزود: نهادینه‌سازی فرهنگ زکات در جامعه از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد و با برگزاری جلسات و تبلیغات در زمینه پرداخت زکات مردم را با احکام و آثار این فریضه الهی آگاه ساخت.

محمدی اعتماد مردم به کمیته امداد امام خمینی (ره) را سرمایه‌ای ارزشمند برای این نهاد عنوان کرد وگفت: در سایه این اعتماد است که مردم و خیران نیکوکار استان کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را تحویل این نهاد می‌دهند تا در اسرع وقت به دست نیازمندان برسد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.