خیران بیش از ۵۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال به نیازمندان زیرپوشش کمیته امداد خراسان شمالی کمک کرده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیر کل کمیته امداد استان با اشاره به رشد 28درصدی کمک ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بیش از ۳۴ میلیارد ریال از این کمک ها به صورت نقدی به حساب افراد تحت حمایت واریز شده وبخشی نیز در قالب کمک های همچون پوشاک،سبد غذایی وکمک هزینه تحصیلی به این افراد ارایه شده است که علاوه بر این حدود ۴۰۰ میلیون ریال نیز از طریق مراکز نیکوکاری وبیش از چهار میلیارد ریال هم درقالب کمک های موسسات خیریه ها به این خانواده ها کمک شده است.

عباس اهرابی با بیان اینکه هشت هزار و۲۲۵ خانواده در قالب این دو طرح زیرپوشش کمیته امداد استان قرار دارند، افزود: با مقایسه انجام گرفته از عملکرد شهرستان های استان در نیمه نخست امسال، دو شهرستان بجنورد و مانه وسملقان در این طرح ها پیشتاز هستند.

بجنورد با بیش از ۱۳ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال بیشترین کمک ها را به خود اختصاص داده و بعد ازآن شهرستان مانه وسملقان با جمع آوری بیش از ۱۰ میلیارد و۴۰۰ میلیون ریال در سکوی دوم این طرح ها قرار گرفته است که البته در ارزیابی انجام شده، شهرستان شیروان هم با جمع آوری ۹ میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال رتبه سوم در بحث اجرای طرح اکرام ومحسنین را دارا است.

وی شمار ایتام تحت پوشش کمیته امداد استان را چهار هزار و۴۰۴ نفر برشمرد وافزود : از این تعداد ۲۰۰ یتیم حامی ندارند که امیدواریم با مساعدت خیران نیاز این افراد وخانواده آنها رفع شود.

وی با بابیان اینکه هم اکنون بیش از ۲۱ هزار و۶۲۳ خیر در طرح اکرام ومحسنین با کمیته امداد مشارکت فعال دارند، افزود: حدود پنج هزار از این خیران دو هزار و۳۱۵ خانواده طرح محسنین را در پوشش خود دارند و بیش از ۱۶ هزار و۶۰۰ نفر از خیران نیز بیش از چهار هزار نفر از ایتام استان را در پوشش مادی ومعنوی خود دارند.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.