ارومیه؛

ضرورت ایجاد آکادمی والیبال در ارومیه

ایجاد آکادمی والیبال ارومیه موجب رشد تخصصی این رشته پرطرفدار در این شهر می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛استاندار آذربایجان غربی در دیدار با مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان افزود: ورزش حرفه ای و قهرمانی پیشرو در ارومیه رشته ورزشی والیبال است که بازیکنان آن همواره در سطوح ملی و بین المللی افتخار آفرینی کرده اند.

قربانعلی سعادت اظهار کرد: والیبال در شهرستان ارومیه به صورت تخصصی کار می شود و با کمک اداره کل ورزش و جوانان و هیات والیبال استان برای استعدادیابی آن برنامه ریزی هایی اصولی انجام گرفته است.

سعادت به راه اندازی آکادمی والیبال اشاره کرد و گفت: سالن شماره یک ورزشگاه تختی ارومیه به آکادمی والیبال تبدیل می شود.

رامین احمدی طباطبایی مدیرکل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان نیز در این جلسه گفت: آذربایجان غربی در توسعه ورزش قهرمانی و همگانی گام های بلندی برداشته است.

وی اظهار کرد: مجوز اولین کانون استعدادیابی کشور در استان آذربایجان غربی صادر شده و کانون استعدادیابی ورزشی توسط بخش خصوصی تاسیس می شود.

طباطبایی بیان کرد: در نظر داریم نظام جامع استعدادیابی را در سراسر کشور ایجاد کنیم و بر اساس سند آمایش ورزش قهرمانی به دنبال افزایش تعداد مدال ها در سطوح بین المللی و قهرمان پروری در رشته های پرمدال هستیم.

وی ادامه داد: تاکنون 12 پایگاه قهرمانی در سال 93 و 19 پایگاه در سال 94 راه اندازی و استاندارد سازی شده اند.

عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این نشست صمیمی گفت:حوزه ورزش و جوانان آذربایجان غربی با مشکلات مالی زیادی برخوردار است که اگر حمایت های استاندار آذربایجان غربی نبود ما شاهد خیلی از میزبانی ها در شهرستان ارومیه و سایر شهرستان ها نبودیم.

وی ادامه داد: حمایت های شخص استاندار به جامعه ورزشی انگیزه داده و موجب شده استان در صنعت ورزش پیشرفت کند. برنامه های متنوع هفته تربیت بدنی و ورزش امسال با شعار سلامت، افتخار و معنویت با ورزش از 26 مهر ماه جاری تا دوم آبان ماه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی نیز برگزار می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.