مدیر کل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت:استان آذربایجان غربی یکی از استان های فعال در امر توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛رامین احمدی طباطبایی پیش از ظهر  امروز در سمینار آموزشی، توانمندسازی و دانش افزایی مدیران مراکز ورزش قهرمانی سراسر کشور گفت:امسال توجه ویژه ای به ورزش قهرمانی داشته ایم و نزدیک به  ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد و استانداردسازی پایگاه های قهرمانی کشور اختصاص یافته است.

مدیر کل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد:در سال 93،دوازده پایگاه قهرمانی در سال 94 بیش از 19 پایگاه قهرمانی راه اندازی و استاندارد سازی شده اند.

وی گفت: برپایی نمایشگاه دستاوردها و خدمات فدراسیون ها با شرکت ۳۲ فدراسیون ورزشی بخش دیگری از فعالیت های دفتر استعدادیابی وتوسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان بوده است.

طباطبایی با اشاره به کمیته های استعدادیابی گفت:کمیته های استعدادیابی در ۸۰ درصد فدراسیون ها ایجاد شده است که بر اساس آن گام موثری در اجرای طرح استعدادیابی و توجه به رده های پایه برداشته شده است.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه های معاونت استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای استعدادیابی است که توانسته ایم با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی این شکل را حل کنیم.

مدیر کل دفتر استعدادیابی و توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به دستورالعمل تاسیس کانون استعدادیابی گفت: نه ماه پیش در استان بوشهر این دستورالعمل براساس سیاست های وزارت ورزش و جوانان تدوین شد و امروز در این مراسم از این آیین نامه رونمایی می شود.

طباطبایی با اشاره به جایگاه استان آذربایجان غربی در توسعه ورزش قهرمانی گفت: استان آذربایجان غربی یکی از استان های پیشگام در امر توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای است.

وی افزود:مجوز اولین کانون استعدادیابی کشور در استان آذربایجان طبق دستورالعمل تاسیس کانون استعداد ورزشی توسط بخش خصوصی تاسیس می شود.

طباطبایی اظهار داشت: در نظر داریم نظام جامع استعدادیابی را در سراسر کشور ایجاد کنیم و بر اساس سند آمایش ورزش قهرمانی به دنبال افزایش تعداد مدال ها در سطوح بین المللی و قهرمان پروری در رشته های پرمدال هستیم.

وی اضافه کرد: حمایت از مراکز استعدادیابی، احیای فعالیت پایگاه های قهرمانی، عدالت محوری در توزیع امکانات در مناطق محروم و کم برخوردار، مشارکت با آموزش و پرورش و برگزاری دوره های دانش افزایی علمی و عملی ورزش از جمله برنامه های اجرایی در سال جاری بوده است.

چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی هم در این سمینار گفت: ورزشکاران آذربایجان غربی در رشته های ورزشی بویژه در رشته والیبال جایگاه ممتازی در کشور و جهان دارند لازم است با تقویت سخت افزار ها و نرم افزارها ورزشکاران استان حمایت شوند.

دوره آموزشی و سمینار توانمندسازی و دانش افزایی مدیران مراکز ورزش قهرمانی سراسر کشور طی روزهای ۲۸ و ۲۹ مهرماه در هتل پارک ارومیه در حال برگزاری است.

بنا بر اعلام اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی قرار بود نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان در این سمینار حاضر شود که به علت استعفای محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان سفر وی به شهر ارومیه کنسل شد.

معرفی پایگاه ورزش قهرمانی آذربایجان غربی به عنوان پایگاه نمونه کشور، رونمایی از آیین نامه تاسیس کانون های استعدادیابی و رونمایی از دستورالعمل جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی از برنامه های جنبی این سمینار است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.