شیراز؛

کاشت بذر بادام کوهی و کُنار در فارس

600 کیلوگرم بذر بادام کوهی و کُنار با همکاری طبیعت دوستان در مناطق مختلف شهرستان لار کشت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی لارستان با بیان اینکه پوشش گیاهی و اقلیم منطقه لارستان به دلیل تغییرات جهانی آب و هوا در حال تغییر است، گفت: رفتار و برنامه ‌های ما در جهت حفظ منابع طبیعی نیز باید متناسب با آن تغییر یابد.
وی با اشاره به اینکه زندگی انسان به طور مستقیم وابسته به آب، خاک و هواست، افزود: همه ما در جهت حفظ و احیاء منابع طبیعی در برابر آیندگان مسئولیم و اگر نقش خود را به درستی ایفا نکنیم، نسل آینده از موهبت‌های طبیعی محروم می‌ شوند.
رضایی افزود: منطقه لارستان بزرگ در حدود یک میلیون و 500 هزار هکتار وسعت دارد، اما  برای مقابله با شرایط بحرانی نیاز است که بر تعداد درختان منطقه لارستان افزوده شود و وظیفه تک تک ماست که این مهم را به انجام برسانیم.
رئیس اداره منابع طبیعی لارستان خاطرنشان کرد: پارسال در حدود 100 کیلوگرم بذر بادام کوهی که از کوه‌های گاوبست تهیه شده بود با همکاری و همراهی مردم در مناطق اطراف روستاهای هود، بیدشهر، گلار و غیره کاشته شد که نتیجه اولیه بسیار امیدوارکننده و دور از انتظار بوده است.
وی با اشاره به اینکه هر کیلو بذر بادام کوهی در حدود 3 هزار و 250 عدد بذر را در برمی‌ گیرد، گفت: پارسال نزدیک به 150 هزار اصله درخت به پوشش گیاهی منطقه لارستان اضافه شده است.
رضایی تصریح کرد: برای امسال 200 کیلوگرم بذر بادام کوهی و 400 کیلوگرم بذر کنار تهیه شده که جهت کاشت آن نیازمند همت و همراهی طبیعت دوستان است.
انتهای پیام/ ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.