مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: در نیمه نخست سال 880 میلیارد ریال زکات در کشور جمع آوری شده است.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نجفعلی انتظاری در نشست شورای زکات استان بوشهر، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود این میزان تا پایان سال به سه هزار میلیارد ریال برسد.

وی ادامه داد: 60 درصد درآمدهای زکات برای حل مشکلات مالی نیازمندان و 40درصد آن برای اجرای طرح‌های عام المنفعه هزینه می‌شود.

 مدیرکل امور اجرایی زکات کشور با تاکید برضرورت فعالیت بیشتر برخی دستگاه‌های اجرایی عضو شورای زکات گفت: انتظار داریم دستگاه های اجرایی عضو شورای زکات که از نظر قانونی دارای قوام بالایی هستند حضور موثری دراین ارتباط داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر نیز گفت: در نیمه نخست امسال 10 میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شده که بیشتر آن برای فقرزدایی و توانمندسازی مددجویان هزینه شده است.

احمد لطفی با اشاره به این‌که از درآمد زکات برای تهیه جهیزیه نوعروسان، تامین مسکن مددجویان، کمک‌های فرهنگی به دانش آموزان و دانشجویان و بهداشت و درمان استفاده می‌شود، افزود: تلاش می‌کنیم که از محل زکات برای ایجاد اشتغال هم استفاده شود.

وی ادامه داد: با مطالعات صورت گرفته در شهرستان‌های مختلف، امیدواریم بتوانیم تا صد میلیارد ریال زکات در استان بوشهر جمع آوری کنیم.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.