نیکوکاران استان بوشهر دردهه اول ماه مبارک رمضان امسال 20 میلیارد ریال به نیازمندان زیر پوشش این نهاد حمایتی کمک کردند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر مدیرکل کمیته امداد خمینی (ره) استان بوشهر از کمک 20 میلیارد ریالی نیکوکاران استان به نیازمندان زیر پوشش این نهاد حمایتی دردهه اول ماه مبارک رمضان امسال خبر داد و گفت: این میزان کمک خیران نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نشان می دهد ولی با توجه به نیاز مددجویان زیر پوشش، این نهاد همچنان نیازمد همیاری نیکوکاران است.

احمد لطفی به مناسبت آغاز هفته اکرام ایتام و اطعام نیازمندان همزمان با میلاد امام حسن(ع) درجمع خبرنگاران افزود: سال گذشته چهار میلیارد ریال دربخش زکات فطریه و 25میلیارد ریال میزان کمکهای نقدی و غیرنقدی خیران استان بوشهر در طول ماه مبارک رمضان بود که امسال با همت نیکوکاران انتظار داریم میزان کمکها بیشتر شود.

وی اضافه کرد: شش پایگاه ثابت برای طرح اکرام ایتام از 15 تا 21 ماه رمضان در حسینیه ثارالله، مصلاهای نمازجمعه، 9 فاز پارس جنوبی و در منطقه نفتی شهردیلم، امام حسن و بهرگان راه اندازی و زمینه بهره گیری از ظرفیت استان تهران نیز فراهم شده است.

لطفی تاکید کرد: هم اکنون 10 هزار کودک یتیم و غیریتیم طرح محسنین (کودکانی که سرپرست آنها از کارافتاده و یا فرزند طلاق هستند) زیر پوشش کمیته امداد هستند که نیازمند حمایت شش هزار حامی هستند.

وی بیان کرد: از اول ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از سه میلیارد و 340 میلیون ریال حامیان به فرزندان ایتام و محسنین زیرپوشش کمیته امداد کمک کرده اند.

مدیرکل کمیته امداد با اشاره به اجرای طرح شفا گفت: 600 بیمار صعب العلاج نیازمند در استان بوشهر زیر پوشش طرح شفا قرار دارند که نیازمند کمک خیران هستند.

وی با اشاره به طرح کوثر ویژه تامین جهیزیه نوعروسان زیر پوشش کمیته امداد اظهارکرد: در سال 93 به خاطر محدودیت اعتباری جهیزیه یکهزار و 500 نوعروس زیر پوشش کمیته امداد تامین نشد که در سال 94 بخشی از آنها تامین و در زمان حاضر یکهزار و 500 نوعروس در نوبت داریم که آماده دریافت کمک هزینه ازدواج هستند.

لطفی در مورد طرح رضوان مربوط به مسکن نیازمندان گفت: پارسال 60 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و ملی در بخش مسکن نیازمندان هزینه شد که 30 درصد این رقم از سوی خیران تامین شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه عمده ترین مشکل مددجویان مناطق محروم و روستایی مسکن است گفت: با همکاری حامیان و خیرین دو قطعه زمین با متراژ 800 مترمربع برای ساخت منزل مسکونی به مددجویان روستای سالم آباد از توابع بخش دلوار واگذار شد.

وی در باره طرح وام خیران گفت: برخی خیران که امکان کمک ندارند می توانند با گرفتن وام و پرداخت آن به نیازمندان و پرداخت قسطهای این وام به نیازمندان کمک کنند.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.