مدارس شبانه روزی استان بوشهر برای افزایش کیفیت غذای خود نیازمند کمک خیران هستند.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: مدارس شبانه روزی استان با مشکلاتی از جمله فرسودگی ساختمان خوابگاه وکمبود امکانات و تجهیزات روبه رو هستند اما در حال حاضر مهم ترین مشکل این مدارس کمبود اعتبار به منظور تامین هزینه غذا و پایین بودن کیفیت غذای مدارس شبانه روزی‌هاست.

حسین دُرتاج با اشاره به این‌که میزان اعتبار لازم برای تهیه غذای مدارس شبانه روزی حدود دو میلیارد و 400 میلیون تومان است افزود: اکنون نیمی از این مبلغ از اعتبارات آموزش و پرورش و خودیاری دانش آموزان تامین می شود و ما برای تامین بقیه این مبلغ به کمک خیران و شرکت ها و موسسات نیاز داریم.

 وی با بیان این‌که در جلسه شورای آموزش و پرورش در مورد استفاده از ظرفیت خیران، درآمدهای نفت و گاز پارس جنوبی و از محل 12 درصد ارزش افزوده وحق آلایندگی به منظور تامین غذای مدارس شبانه روزی تاکید شده است، تصریح کرد: سیاست جدید آموزش و پرورش هدایت خیران بر حمایت از دانش آموزان است و به همین منظور نیز جشنواره حامیان مدارس شبانه روزی در استان برگزار شد.

 در تاج ادامه داد: 31 مدرسه شبانه روزی در 12 شهرستان و منطقه استان وجود دارد که بیشترین تعداد این مدارس در دشتستان و دشتی است و در کنگان, عسلویه, خارگ, ریگ, دلوار و بردخون مدرسه شبانه روزی نداریم .

 وی تعداد دانش آموزان این مدارس را دو هزار و 504 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد هزار و 703 نفر به صورت خوابگاهی در این مدارس مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/ ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.