مدیرجهاد کشاورزی قوچان گفت:سالانه ۲۵هزار و ۵۰۰تن سیب زمینی در این شهرستان تولید می شود.

علی یگانه مقدم صبح امروز در گفت وگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افزودشهرستان قوچان به عنوان قطب تولید سیب زمینی در خراسان رضوی است که کل تولید سال جاری ۲۵هزار و ۵۰۰تن سیب زمینی برداشت می شود.

وی گفتسطح زیر کشت سال جاری ۸۵۰هکتاربوده که حدود ۲۰درصد کاهش , نسبت به سال قبل داشتیم.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان با اشاره به اینکه عملکرد امسال ۳۰تن در هکتار که حدود ۱۰درصد افزایش, نسبت به سال قبل بوده است گفتیکی از برنامه های مدیریت جهاد کشاورزی , کاهش سطخ زیر کشت و افزایش بهره وری و عملکرد در هکتار می باشد.

یگانه مقدم با اینکه حفظ میزان تولید کل و حتی افزایش تولید با توجه به ارتفاع سطح کشت شهرستان افزودکشاورزی شهرستان اعم از زراعت (سیب زمینی و ...)باغ (انگور و سیب و...)محصولات لبنی و دامی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده که بازار پسندی منحصر به فردی دارد.

مدیر جهادکشاورزی قوچان با بیان اینکه سیاست دیگر مدیریت بر کشاورزی برنامه ریزی و تلاش در جهت تولید محصولات سالم و ارگانیک می باشد گفت محصولاتی از قبیل سیب زمینی , کشمش , حبوبات دیم و گندم دیم در قالب محصولات سالم و ارگانیک قابل عرضه و فروش می باشد.

وی افزود یکی دیگر از امتیازات سیب زمینی شهرستان این است که بخشی از محصولات تولیدی , به عنوان غده های بذری در کلاسهای مختلف بذر تولید و عرضه میشود .

یگانه مقدم خاطر نشان کردبخش عمده ای هم با ارزش بذری با استانهای سیب زمینی کار مثل همدان , اردبیل , شیراز و.... مبادله و فروش می شود.

انتهای پیام//ح.خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.