رئیس حفاظت محیط زیست مه ولات از معدوم سازی بیش از 200 تله زنده گیری هوبره و دیگر ادوات صید دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید محمد رضا مسئله گو گفت: علاوه بر تله های هوبره گیری،تعدادی تورهای ماهی گیری و بازگیری که در نیمه نخست سال توسط یگان حفاظت محیط زیست در سطح شهرستان جمع آوری شده بود در حضور فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان معدوم شد.

وی ادامه داد: برنامه معدوم سازی بعد از پاکسازی ارتفاعات سبیره روستای عبدل آباد و کوهنوردی در این ارتفاعات با همت پرسنل نیروی انتظامی و محیط زیست صورت گرفت .

مسئله گو گفت: از تله های هوبره گیری جمع آوری شده تعداد دو قطعه هوبره بالغ صید شده نیز کشف که بعد از تیمار و نشانه گذاری در طبیعت شهرستان رها سازی شد.

وی تصریح کرد: به استناد بند ج ماده 3 قانون شکار و صید، میزان ضرر و زیان صید هر قطعه هوبره ( بالغ، جوجه، تخم ) 200 میلیون ریال جریمه تعیین شده است.

رئیس حفاظت محیط زیست مه ولات از همشهریان تقاضا کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی، مورد را برای رسیدگی با شماره تلفن های 56729100 و 1540 در میان بگذارند.

منطقه شکارممنوع نوبهار مه ولات با مساحت 170 هزار هکتار، غنی ترین پوشش گیاهی را در این شهرستان دارد که تاغ، گز و اسپرس از گونه های غالب گیاهی و درختی آن است و آهو، بالابان و شاهین از گونه های جانوری در حال انقراض این منطقه است.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.