مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: انهدام باند پرنده شکاری" باز" را تا ریشه کنی این نابهنجاری دراستان ادامه خواهیم داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید صالحی افزود: در یک ماه گذشته چندین باند صید پرندگان ارزشمند شکاری منهدم و بر بیش از 20 صیاد "باز" درسطح استان اعمال قانون شد.

وی ادامه داد: با جدیت و تمرکز یگان حفاظت محیط زیست استان بر ممانعت از صید پرندگان شکاری در یک ماه گذشته تا کنون که به فصل بازگیری شناخته می شود، ده ها کوخک و کمین گاه صید پرندگان شکاری در هم کوبیده شده و بیش از 20 صیاد راهی مراجع قضایی شده اند.

صالحی افزود: این روزها صیادان عموماً با کمین در کوخک های بنا شده و گستردن دام های متعدد و قربانی کردن پرندگانی که به عنوان طعمه و عموماً از انواع کبوتر،گنجشک، فاخته خاوری، قمری و حتی دلیجه های کوچک هستند به طمع صید پرندگان شکاری در گوشه و کنار طبیعت اتراق می کنند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهار داشت: بر این اساس با افزایش تمرکز یگان حفاظت بر ناکامی متخلفان و حفاظت از پرندگان شکاری گشت و کنترل و ردیابی نقاط مورد توجه متخلفان در دستور کار بوده است که با هوشیاری محیط بانان درشهرستان های مختلف استان موفق به دستگیری چندین متخلف و انهدام باندهای متعدد بازگیری شده ایم .

وی گفت: با تلاش های شبانه روزی یگان حفاظت محیط زیست ، امنیت صید بر متخلفان و بازگیران تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: درشهرستان های بردسکن، خواف، درگز، قوچان، تایباد، فریمان، کاشمر، سرخس و... ضمن دستگیری صیادان و تخریب کمین گاه های بنا شده ، قریب 35 قطعه انواع پرندگان دانه خوار و 4 قطعه دلیجه که به عنوان طعمه استفاده می شد به طبیعت بازگشته اند و سه دستگاه خودروی سواری و 5 دستگاه موتورسیکلت به همراه ادوات متعدد صید توقیف شده است.

صالحی با اشاره به اینکه عمده متخلفان از استان های جنوب کشور با هدف "بازگیری" به خراسان رضوی مراجعه کرده اند گفت: دستگیر شدگان به جرم شروع به شکار و صید پرندگان شکاری در معرض خطر انقراض، مستند به تبصره 2ماده 13و15قانون شکار وصید به مراجع قضایی تحویل شده اند و در این خصوص سه متخلف درشهرستان های فریمان و درگز متواری شده اند که شناسایی و تحت تعقیب قانون هستند .

وی تصریح کرد: سامانه 1540 آماده دریافت گزارشات و اعلام تخلفات زیست محیطی درسراسر کشور است و دراین خصوص همراهی مردم برای ناکامی صیادان و شکارچیان متخلف بسیار کارساز خواهد بود .

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.