امسال 20 هزار زائر از گیلان برای شرکت در اربعین حسینی به کربلا معلی و نجف اشرف اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان با اعلام این خبر در نشست هماهنگی اعزام کاروان اربعین حسینی در رشت گفت: 6 هزار نفر از این زائران از شهرستان های شرق گیلان 5 هزار نفر از شهرستان رشت و 9 هزار نفر دیگر از شهرستان های غرب گیلان برای شرکت در اربعین حسینی به عراق سفر می کنند.

غلامرضا عباس پور افزود: در شهرستان های آستارا و رودبار برای پذیرایی از زائران خارجی که قصد عبور از گیلان برای شرکت در اربعین حسینی را دارند 2 موکب ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: امکانات مناسبی برای پذیرایی از زائران گیلانی در کربلا و نجف فراهم است که اجاره 2 مدرسه و یک قطعه زمین برای چادر زدن از جمله این امکانات است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رشت هم با بیان اینکه تاکنون 5 جلسه هماهنگی برای تامین امکانات رفاهی و تغذیه 5 هزار زائر اربعین حسینی شهرستان رشت برگزار شده است، گفت: 100 میلیون تومان کمک نقدی تا کنون جمع آوری شده که در چند روز آینده امیدواریم 100 میلیون تومان دیگر هم به این مبلغ اضافه شود.

علی وارسته گفت: با توجه به پایین تر بودن قیمت کالا و مواد غذایی در ایران در حال تهیه این مواد در داخل کشور هستیم و حداکثر تا هفته آینده این کالاها برای استفاده زائران به عراق فرستاده می شود.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.