گیلان؛

نام نویسی 6 هزار گیلانی در مراسم پیاده روی اربعین

6 هزار گیلانی برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین نام نویسی کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛مدیر حج زیارت گیلان گفت:  براساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین مستقر در وزارت کشور، تنها افرادی می توانند روادید اربعین حسینی کربلای معلی را دریافت و از مرز خارج شوند که در سامانه سماح سازمان حج و زیارت نام نویسی کنند.
حسن فعال باتاکید براینکه سامانه سماح تنها مرجع رسمی ثبت نام و صدور روادید اربعین است اظهار کرد: از همه عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) خواست تا با توجه به زمان اندک باقی مانده نسبت به ثبت نام خود اقدام و این کار را به دقایق پایانی موکول نکنند.
وی با اشاره به تجهیز و آماده بودن دفتر کنسولگری موقت عراق در رشت اظهار کرد: پس از استقرار کارکنان وزارت امورخارجه کشور عراق بمنظور صدور روادید ، این دفتر کنسولگری آغاز به کار خواهد کرد.
فعال افزود: امسال برای اولین بار، دفتر کنسولی موقت در رشت به منظور تسهیل در امر صدور روادید ایجاد شده و برای دو استان همجوار زنجان و قزوین نیز در رشت روادید صادر می شود.

پروازهای هوایی عتبات نیز به همت حج و زیارت گیلان پس از افزون بر پنج سال وقفه از ۲۸ مهرماه از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت برقرار می شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.