اوباما: شکست داعش در نبرد موصل حتمی است

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه «نبرد موصل بسیار دشوار است»، شکست داعش در این عملیات را حتمی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ باراک اوباما سه‌شنبه (27 مهر) در نشست خبری مشترک با ماتئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا، آغاز عملیات عراق برای آزادسازی موصل را گامی مهم و روبه‌جلو خواند.

وی افزود شکست داعش در موصل گام دیگری به سوی نابودی نهایی این گروه خواهد بود.

اوباما در ادامه با بیان اینکه «اطمینان دارم داعش شکست خواهد خورد» گفت در این نبرد «هم پیشروی خواهیم داشت و هم عقب‌نشینی.»

وی افزود: «شاید یک میلیون نفر هنوز در آنجا زنده باشند.... علاوه بر بیرون راندن داعش، تمرکز ما بر امنیت و (ارسال) کمک‌های انسان‌دوستانه به مردمی خواهد بود که از جنگ می‌گریزند. این (هدف) برای هر دو دولت ارجحیت دارد.»

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، در ساعات اولیۀ دوشنبه (26 مهر) در یک سخنرانی تلویزیونی، از آغاز عملیات نظامی برای آزادسازی شهر موصل در شمال عراق از چنگال تروریست‌های گروه داعش خبر داد و حدود 60 هزار تن از نیروهای ارتش و پلیس عراق با همراهی نیروهای بسیج مردمی و پیشمرگه‌های کُرد، پیشروی‌های خود را در حومۀ این شهر آغاز کردند. طی روز گذشته گزارش‌های متعددی از آزادسازی ده‌ها روستا و شهر در حومۀ موصل منتشر شد.

عملیات آزادسازی موصل در حالی دومین روز خود را می‌گذراند که نیروهای عراقی از سه محور جنوبی، شرقی و شمالی پیشروی‌های سریع و چشمگیری علیه تروریست‎ها داشته‌اند.

طی چند ماه گذشته، عراق در حال آماده‌سازی برای حمله به گروه تروریستی داعش در موصل، پایتخت خودخواندۀ این گروه در شمال عراق، بوده است. این شهر سال 2014 به اشغال داعش درآمد.

نیروهای عراقی در یک سال گذشته موفق شدند به طور چشمگیری تروریست‌های داعش را به عقب رانده و کنترل شهرهای مهمی نظیر بیجی، تکریت، رمادی و در نهایت فلوجه را از تکفیری‎ها پس بگیرند.

عملیات آزادسازی فلوجه در استان الانبار از سوم خرداد امسال با مشارکت حدود 22 هزار نیروی ارتش، پلیس، یگان مبارزه با تروریسم، بسیج مردمی و عشایر عراق آغاز شده بود. این شهر در حدود 50 کیلومتری غرب بغداد، پایتخت عراق، قرار دارد و از اوایل سال 2014 در تصرف داعش بود.

دولت بغداد پس از آن وعده داد که موصل، دومین شهر بزرگ عراق، مقصد بعدی نیروهای ارتش این کشور خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۵
اوباما: گالیور من می دونستم من می دونستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۵
دو کلمه از مادر عروس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۵
دییس جمهور امریکا هنوز بعد 8 سال ریاستت نفهمیدی حق و عدالت همیشه پیروزه و بدی و ناحق بودن شکست میخوره. این وعده خداوند متعال هست. مطمئن باش اسراییل هم نابود میشه و رییس جمهور وقت امریکا اذعان خواهد کرد ما شکستمون حتمیه
-
ناشناس
۰۸:۰۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۵
امریکاچقدر سیاست کثیفی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۵
اینا همش فیلمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۵
نابود کردن داعش برای امریکا یه هفته هم وقت نمیبره،ولی اینا برای اهدافشون نابودش نمیکنن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۷ مهر ۱۳۹۵
حالا نکه خیلی هم مفید بودید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۷ مهر ۱۳۹۵
علت تایید شیطان بزودی مشخص خواهد شد ...
آخرین اخبار