گفتگوی تلفنی اوباما با دبیرکل جدید سازمان ملل

رئیس جمهور آمریکا با آنتونیو گوترش درباره مسائل مختلف جهانی، به صورت تلفنی گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه با آنتونیو گوترش، دبیرکل جدید سازمان ملل، تلفنی گفتگو کرد. 

کاخ سفید در بیانیه خود گفت: «اوباما در این گفتگوی تلفنی بر حمایت مستمر کشورش از تلاش‌های سازمان ملل در رویارویی با طیف وسیعی از مشکلات جهانی و پاسخگویی به چالش‌هایی همچون تغییرات آب و هوایی، توسعه پایدار، کمک‌های بشردوستانه، پیشگیری از درگیری‌ها، صلحبانی و ارتقای سطح احترام به حقوق بشر تاکید کرد. 

به گفته کاخ سفید، اوباما همچنین اهمیت و ضرورت افزایش تعداد نیروهای سازمان ملل در سرتاسر جهان برای حصول اطمینان از اجرای صحیح و کارآمد ماموریت‌های صلحبانی و نیز نوسازی نهاد‌ها را یادآور شد و افزود آمریکا به عنوان یکی از کشورهای پایه‌گذار سازمان ملل، کشور میزبان این سازمان و عضو دائم شورای امنیت، قاطعانه به تلاش‌های خود در جهت حمایت طولانی مدت از اقدامات سازمان ملل برای ایجاد جهانی همراه با صلح و امنیت بیشتر ادامه خواهد داد. 

گوترش پرتغالی پنجشنبه گذشته به عنوان دبیرکل جدید سازمان ملل برگزیده شد و وظایف خود را با این عنوان جدید از اول ژانویه ۲۰۱۷ آغاز می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار