سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد آزادسازی دومین شهر بزرگ عراق یعنی موصل، دستاوردی استراتژیک خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در اولین کنفرانس خبری پس از شروع عملیات آزادسازی موصل، گفت: پیروزی در نبرد موصل، یک دستاورد استراتژیک خواهد بود و به همین خاطر است که ایالات‌ متحده و دولت عراق ماه‌هاست که در حال آمادگی هستند.

وی افزود: برای خاتمه این عملیات و رسیدن به اهداف از پیش ‌تعیین ‌شده، هیچ جدول زمانی پیش‌بینی نشده است.

ارنست که به حساسیت عراقی‌ها به حضور نیروهای آمریکایی در این عملیات آگاه بود، در ادامه به وظایف حال و آینده آنها پرداخت.

سخنگوی کاخ سفید گفت: نیروهای آمریکایی به هیچ ‌وجه وظیفه هدایت عملیات را ندارند و این عراقی‌ها هستند که باید برای بازپس ‌گرفتن زمین‌های کشور خود از داعش، بجنگند.

ارنست ادامه داد: البته نیروهای آمریکایی به خوبی مسلح شده‌اند و این برای دفاع از خود است.وظیفه آنها عبارت است از دادن مشاوره و کمک به نیروهای عراقی در روند عملیات موصل.

وی در خصوص سرنوشت این مستشاران پس از آزادی احتمالی موصل گفت: امنیت موصل پس از آزادسازی، باید به دست عراقی‌ها تأمین شود و اولویت اصلی، احیای پلیس این کشور است.

ارتش عراق امروز با کمک مستشاران و جنگنده‌های آمریکایی، عملیات آزادسازی دومین شهر بزرگ عراق از دست داعش را آغاز کردند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۷ مهر ۱۳۹۵
غلط کرد آمریکا و. جاش ارنست آمریکا. فقط به داعش کمک میکنه و بس حالا که دارن میبینن موصلم داره آزاد میشه میخان وانمود کنن که آمریکا باعثش بوده اما همه میدونن کمک کی. بوده و کی وکدوم کشور مسلمان پشت سر ملت عراق ایستادن هرچند کل عربها دشمن ما هم محسوب میشن.پس درود بر ایران و ایرانی و رهبر بزرگمون امام خامنه ای.
آخرین اخبار