نشست به اصطلاح ائتلاف ضد داعش 25 اکتبر در پاریس برگزار می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع فرانسه  اعلام کرد وزرای دفاع کشورهای عضو ائتلاف بین المللی ضد داعش 25 اکتبر در پاریس در نشستی به ویژه در مورد حمله برای بازپس گیری موصل گفتگو می کنند.

دوازده وزیر از جمله اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در این نشست شرکت خواهند کرد. همچنین وزرای دفاع کانادا، استرالیا، نیوزلند و هشت وزیر اروپا (انگلیس، آلمان، بلژیک، هلند، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، دانمارک) در این نشست حضور خواهند داشت. حدود شصت کشور از جمله کشورهای عربی و آسیایی در سطوح مختلف نظامی در این ائتلاف بین المللی ضد داعش مشارکت دارند.

در حالی که نیروهای عراقی روز دوشنبه عملیات بازپس‌گیری موصل را آغاز کردند، منبعی در وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد هدف این نشست جمع بندی در مورد پیشروی در طرح موصل است.

نیروهای به اصطلاح ائتلاف بین المللی ضد داعش با عملیات هوایی، توپخانه ای، مشورتی و آموزشی از نیروهای ارتش عراق و پیشمرگه های کرد حمایت می کنند.

این منبع تصریح کرد :«یکی از موارد مهم جلوگیری از انتقال ابزارهای مهم داعش از موصل به مناطق سوریه است.»

بر این اساس سیزده وزیر دفاع حاضر در نشست پاریس همچنین اوضاع سوریه را بررسی می کنند که گروه داعش همچنان مناطق مختلف از جمله رقه را در اختیار دارد.

منابع نزدیک به وزیر دفاع فرانسه اعلام کردند این نشست فرصت مناسبی برای یادآوری اهمیت بازپس‌گیری رقه است و تفاهم خوبی با آمریکا در این خصوص وجود دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار