18 تن انواع ماهی گرمابی به بازار آستارا عرضه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ رئیس اداره شیلات آستارا گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون 18 تن انواع ماهی گرمابی در آب بندان ها و مزارع خاکی پرورش ماهی این شهرستان تولید و به بازار عرضه شده است.

صادق خاصی پور گفت: در چند سال اخیر ذخایر انواع آبزیان دریای خزر به دلایل آلودگی های ناشی از استفاده بیش از حد کشاورزان از سموم و کودهای شیمایی، برداشت بی رویه شن و ماسه از رودخانه ها و صید بی برنامه کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار آستارا با کمبود ماهی مواجه نیست افزود : در سال های اخیر تمایل و رغبت شهروندان به خرید ماهیان پرورشی بیشتر شده و کمبود ماهیان استخوانی خزر در بازار، با پرورش و عرضه ماهیان سردابی و گرمابی جبران می شود.
رئیس اداره شیلات آستارا گفت : هفت آب بندان در روستاهای ویرمونی، دربند و عباس آباد و سه مزرعه خاکی در روستای ویرمونی در پرورش ماهیان گرمابی فعالیت می کنند.
خاصی پور افزود: از هفت آب بندان مذکور به مساحت مفید 76 هکتار و از 3 مزرعه خاکی به مساحت مفید 6/1 هکتار تاکنون در مجموع 18 تن انواع ماهیان گرمابی تولید و به بازار منطقه عرضه شده است.
خاصی پور بیشتر ماهیان گرمابی عرضه شده را شامل کپور، آمور، فیتوفاک و بیگ هد عنوان و خاطرنشان کرد: تا پایان آذرماه پیش بینی می شود حدود 299 تن انواع ماهی گرمابی در آب بندان ها و مزارع پرورش ماهی آستارا تولید و به بازار عرضه شود.
به گفته رئیس شیلات آستارا هرکیلو ماهی گرمابی به صورت میانگین به قیمت 55 هزار ریال در بازار این شهرستان عرضه می شود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.