سالانه بیش از 100 میلیون قطعه بچه ماهی از طریق رودخانه‌های استان گیلان در دریای خزر رهاسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرکل شیلات استان گیلان با اعلام این خبر گفت: تکثیر مصنوعی و رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه‌ها یکی از راه‌های مرمت و بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی دریای خزر است.

اسحاق شعبانی افزود: 130 میلیون قطعه بچه ماهی سفید به وزن یک گرم امسال از طریق رودخانه‌های استان در دریای خزر رهاسازی شده است.

وی با بیبان اینکه بازسازی ذخایر ماهیان به‌صورت تکثیر طبیعی در حال حاضر در رودخانه‌های استان به خاطر نبود شرایط لازم تقریبا صفر است، خاطرنشان کرد: رودخانه‌های گیلان به علل مختلف از جمله برداشت بی رویه شن و ماسه، مصرف آب در فصل کشاورزی، صید غیرمجاز و آلودگی آب به فاضلاب‌های خانگی، شهری و صنعتی شرایط لازم را برای مهاجرت و تکثیر طبیعی ماهیان ندارند.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه فصل صید ماهیان استخوانی هر ساله از 20 مهرماه شروع می‌شود و تا 15 فروردین ماه سال بعد ادامه می‌یابد، افزود: امسال به‌علت تقارن با تاسوعا و عاشورای حسینی صید ماهی استخوانی دریای خزر 3 روز زودتر آغاز شد.

شعبانی با اشاره به روند افزایشی صید ماهیان استخوانی خزر در 5 سال گذشته پیش بینی کرد: صیادان گیلانی در صورت مساعد بودن شرایط جوی در فصل جدید می‌توانند 4 هزار تن ماهی از دریای خزر صید کنند.


انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.