گیلان؛

عرضه 18 تن انواع ماهی گرمابی به بازار آستارا

18 تن انواع ماهی گرمابی به بازار آستارا عرضه شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ رئیس اداره شیلات آستارا گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون 18 تن انواع ماهی گرمابی در آب بندان ها و مزارع خاکی پرورش ماهی این شهرستان تولید و به بازار عرضه شده است.

صادق خاصی پور گفت: در چند سال اخیر ذخایر انواع آبزیان دریای خزر به دلایل آلودگی های ناشی از استفاده بیش از حد کشاورزان از سموم و کودهای شیمایی، برداشت بی رویه شن و ماسه از رودخانه ها و صید بی برنامه کاهش یافته است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار آستارا با کمبود ماهی مواجه نیست افزود : در سال های اخیر تمایل و رغبت شهروندان به خرید ماهیان پرورشی بیشتر شده و کمبود ماهیان استخوانی خزر در بازار، با پرورش و عرضه ماهیان سردابی و گرمابی جبران می شود.
رئیس اداره شیلات آستارا گفت : هفت آب بندان در روستاهای ویرمونی، دربند و عباس آباد و سه مزرعه خاکی در روستای ویرمونی در پرورش ماهیان گرمابی فعالیت می کنند.
خاصی پور افزود: از هفت آب بندان مذکور به مساحت مفید 76 هکتار و از 3 مزرعه خاکی به مساحت مفید 6/1 هکتار تاکنون در مجموع 18 تن انواع ماهیان گرمابی تولید و به بازار منطقه عرضه شده است.
خاصی پور بیشتر ماهیان گرمابی عرضه شده را شامل کپور، آمور، فیتوفاک و بیگ هد عنوان و خاطرنشان کرد: تا پایان آذرماه پیش بینی می شود حدود 299 تن انواع ماهی گرمابی در آب بندان ها و مزارع پرورش ماهی آستارا تولید و به بازار عرضه شود.
به گفته رئیس شیلات آستارا هرکیلو ماهی گرمابی به صورت میانگین به قیمت 55 هزار ریال در بازار این شهرستان عرضه می شود.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.