دولت هند، روز شنبه، مقررات منع عبور و مرور را در سراسر کشمیر لغو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از "تایمز آو ایندیا"، روز شنبه، مقامات هند مقررات منع عبور و مرور را در سراسر کشمیر لغو کردند. با اینکه شرایط در این منطقه اندکی بهبود یافته است، وضع زندگی در کشمیر پس از ناآرامی‌های ناشی از کشته شدن رئیس گروه جدایی‌طلب "حزب المجاهدین"، همچنان با مشکلاتی روبرو است.

یکی از مقامات بلندپایه پلیس هند گفت مقررات منع عبور و مرور به طور کلی در منطقه کشمیر لغو شده است. با این‌حال، محدودیت تجمع برای اهالی این منطقه همچنان پابرجا باقی مانده است.

وی افزود نیروهای امنیتی در برخی از نقاط حساس کشمیر حضور پیدا کرده‌اند تا قوانین و مقررات را به آن مناطق بازگردانند و برای اهالی احساس امنیت ایجاد کنند تا بتوانند بدون نگرانی به زندگی روزمره خود بپردازند. همچنین شب گذشته مقامات هند پس از 3 ماه، قابلیت برقراری تماس را برای مشترکان تلفن‌های همراه اعتباری مجددا راه اندازی کردند. بر اساس گزارش‌ها، یکی از اپراتورهای تلفن‌همراه در کشمیر همچنان غیرفعال است.

در این میان، پس از 99 روز از آغاز ناآرامی‌ها در کشمیر، زندگی روزمره در این منطقه همچنان با مشکل روبرو است.

در این ناآرامی‌ها 84 نفر – از جمله 2 افسر پلیس – جان خود را از دست دادند. در نتیجه درگیری مردم با نیروهای امنیتی هند، هزاران نفر نیز زخمی شدند. در 99 روز گذشته، فعالیت موسسات آموزشی، کسب‌وکارها، پمپ‌های بنزین، فروشگاه‌ها و حمل و نقل عمومی متوقف شده است.

حال، برخی از دستفروشان و خرده فروشان در کشمیر آغاز به فعالیت کرده اند. برخی از فروشگاه‌ها نیز به حالت نیمه تعطیل درآمده اند. بر اساس گفته این مقام پلیس، رفت و آمد در جاده‌ها و خیابان‌های کشمیر به تدریج در حال افزایش است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار