اراک؛

فرهنگ عاشورا روشن ترین راه برای حرکت در مسیر الهی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت : فرهنگ عاشورا روشن ترین راه برای حرکت در مسیر الهی و ایستادگی در برابر کفر و ظلم استکبار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه های نماز جمعه اراک تمسک به اهل بیت علیها السلام و الگوپذیری از فرهنگ عاشورا را بهترین راه برای رسیدن به کمال و شناخت مسیر خدایی شدن دانست و گفت: حفظ ارزش های اسلام و مقاومت در برابر استکبار مهمترین درس نهضت عاشورا است .
امام جمعه اراک گفت : نشر ارزش های عاشورا و فرهنگ حسینی رسالتی مهم برای شیعیان است و بهره گیری از زبان گویای هنر تاثیرگذارترین شیوه برای انتقال و انتشار فرهنگ عاشورا و آشنایی نسل جوان سراسر دنیا با اهداف قیام امام حسین علیه السلام است .
عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها به تشریح اهداف شوم رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی در افروختن آتش جنگ نیابتی در منطقه پرداخت و گفت: رژیم خودفروخته آل سعود به عنوان ابزارآدم کشی دست به جنایات هولناک در یمن زده تا آمریکا و رژیم صهیونیستی اهداف استگباری خود را به پیش ببرند .
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی هوشیاری ، بصیرت و آگاهی امت اسلامی را نیاز امروز مسلمانان دانست و گفت : تقویت جبهه مقاومت تقویت ارزش های اسلام واقعی در برابر دشمنان امت اسلامی است .
آیت الله دری در ادامه دفاع از قدس شریف و مقاومت تا نابودی کامل رژیم جعلی اسرائیل را یادآور شد و گفت : آزادی قدس شریف به عنوان قبله اول مسلمانان و دفاع از ملت مظلوم فلسطین ، سوریه و عراق در برابر گروه های تروریستی مهمترین اولویت جبهه مقاومت است .
امام جمعه اراک همچنین از تعداد بالای تصادفات منجر به فوت در کشور و استان مرکزی انتقاد کرد و گفت : افزایش نظارت های ترافیکی و ارتقای ایمنی و رعایت کامل مقررات رسالتی مهم بر عهد مسولان و مردم است تا میزان تصادفات جاده ای کاهش یابد .
وی مبارزه جدی و افزایش آگاهی خانواده ها و جامعه در برابر افیون شوم اعتیاد را ، راه موثربرای کاهش آسیب های اجتماعی دانست و با یادآوری هفته استاندارد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و استانداردسازی را ضرورت کشور برای شکوفایی اقتصادی دانست .
انتهای پیام / ف
 
   

برچسب ها: اراک ، دری ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.