اراک؛

انعکاس جهانی عاشورا و محرم با محوریت وحدت کلمه

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر انعکاس جهانی عاشورا و ماه محرم با محوریت اقتدار ، عظمت و وحدت کلمه شعیان و مسلمانان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه های نماز جمعه شهر اراک ، با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم ؛ عاشورا و تاسوعای حسینی و ماه محرم را فرصتی طلایی برای ارتقای اخلاق ، معنویت و وحدت کلمه و انسجام ملی دانست و افزود : عاشورا و تاسوعای حسینی باید انعکاس جهانی با عظمتی داشته باشند .
امام جمعه اراک افزود: عزاداری ها باید برای مردم  دنیا نمایانگر کلاس و درس عزت ، اقتدار و عظمت شیعه باشد .
آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد :عزاداری ها باید حماسی برگزار شود مثل دوران انقلاب ، باید رفتارمان رویکردی حسینی داشته باشد تا بتوانیم  اهداف قیام عاشورا را به نسل جدید معرفی کنیم .
وی یادآورشد خطبه حضرت زینب (س) در مسجد شهر دمشق بعد از واقعه عاشورا  کوبنده و با اقتدار تمام بیان شد و عظمت اهل بیت (س) را به رخ یزیدیان کشید و ما هم باید در عزاداری ها به دور از مسایل خرافی ، عظمت و بزرگی خاندان نبوت و امامت را به نمایش بگذاریم .
 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین با خوش آمد گویی به سفیر عراق در ایران که در خطبه های نماز جمعه شهر اراک حضور داشت ابراز امیدواری کرد با استفاده از تمام توان نیروهای داخلی عراق شهر موصل هرچه سریعتر از دست متجاوزان آزاد شود .
آیت الله دری  با محکوم کردن تجاوز ترکیه به عراق گفت : این حرکت غلطی است که ترکیه انجام داده و بهتر است این کشور به جای دخالت در امور داخلی دیگر کشور ها به امور و مشکلات خود از قبیل کودتا و غیره رسیدگی کند .
وی همچنین باهشدار به آمریکا در مورد ماجراجویی در منطقه به امنیت خلیج همیشه فارس اشاره کرد و گفت : امنیت خلیج فارس به دست کشورهای منطقه از جمله نیروهای مسلح ایران تامین می شود و آن دورانی که آمریکا در این منطقه قدرتنمایی می کرد ، گذشته است .
امام جمعه اراک همچنین یاد و خاطره سردار همدانی از سرداران شهید مدافع حرم را گرامیداشت و ابراز امیدواری کرد با برطرف شدن شر داعش و صهیونیسم ها از منطقه و با وحدت و انسجام همه کشورها، منطقه روی آرام به خود بگیرد و همه باید هوشیار باشیم تا به نتیجه برسیم .
وی هم چنین به سالگرد حمله شیمیایی  ددمنشانه رژیم  بعث عراق به منطقه سومار در دوران دفاع مقدس هم اشاره کرد و یادشهدای این حادثه را گرامیداشت .
آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به هفته امر به معروف و نهی از منکر بر گسترش این فرهنگ در جامعه تاکید کرد و گفت باید حکیمانه و با تدبیر این واجب الهی را در جامعه اجرا کنیم .
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، دری ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.