وزارت دفاع روسیه از اعزام ناو هواپیمابر «آدمیرال کوزنتسوف» به سواحل سوریه و مصر خبر داد.

اعزام ناو هواپیمابر روسیه به سواحل سوریه و مصربه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه راشاتودی، وزارت دفاع روسیه از اعزام ناو هواپیمابر «آدمیرال کوزنتسوف» به سواحل سوریه و مصر خبر داد.

بر این اساس، این ناو هواپیمابر با تمامی تجهیزات نظامی راهی سواحل سوریه و از آنجا عازم سواحل مصر می‌شود.

به گفتۀ منابع وابسته به وزارت دفاع روسیه، این ناو هواپیمابر در مدت زمان حضور در دریای مدیترانه، در عملیات مبارزه با تروریسم مشارکت خواهد کرد.

این ناو هواپیمابر که از کلاس کازنتسو بوده، تنها  ناو هواپیمابر ارتش روسیه است.

در همین حال روزنامۀ «ازویستیای» روسیه گزارش داد کرملین دربارۀ امکان مشارکت این ناو هواپیمابر در رزمایش نظامی مشترک با مصر در حال رایزنی است.

براساس این گزارش، انتظار می‌رود در این رزمایش مشترک، دو ناو میسترال «جمال عبدالناصر» و «انورسادات» نیروی دریایی مصر نیز حضور داشته باشند.

فرانسه این دو ناو میسترال را پیشتر برای روسیه ساخته بود، اما با بالا گرفتن اختلافات، از تحویل آن‌ها به مسکو اجتناب کرد و آن‌ها را به مصر تحویل داد.

روسیه در سال 2011 سفارش ساخت دو ناو جنگی را در قراردادی به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون یورو داده بود؛ این دو ناو جنگی قابلیت حمل 16 بالگرد، چهار ناوچه آبی خاکی و 13 تانک را دارند.

قرارداد بین مسکو و پاریس بر سر بحران در اوکراین به هم خورد. فرانسه و دیگر هم‌پیمانان غربی آن، روسیه را به دست داشتن در درگیری‌های اوکراین متهم کردند؛ مسکو همواره این اتهام را رد کرده‌است.

فرانسه بعد از چند ماه مذاکرات فشرده، در ماه اوت موافقت کرد حدود 950 میلیون یوروی پرداخت شده از سوی روسیه را به این کشور برگرداند.

 به گفتۀ منابع روسی، ناو هواپیمابر روسیه بعد از انجام مأموریت خود در دریای مدیترانه، برای تعمیر و نگهداری، به سواحل روسیه باز می‌گردد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار