فرمانده یک گروهان ضدتانک شبه نظامیان مخالف دولت اوکراین بر اثر انفجار در شهر دونتسک در شرق اوکراین کشته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ آرسن پاولوف با نام مستعار «موتورولا» عصر روز یکشنبه بر اثر انفجار بمب در آسانسور خانه خود کشته شد.

یک مقام امنیتی جمهوری خودخوانده دونتسک به خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت: در هنگام انفجار بمب، موتورولا در آسانسور قرار داشت و در دم جان سپرد.

پس از انفجار ماموران وزارت کشور و نظامیان و وزارت موقعیت های اضطراری جمهوری خودخوانده دونتسک، در محل حادثه حاضر و تحقیقات پیرامون این حادثه شروع شده است.

موتورولا در دو سال اخیر در جنگ های شبه نظامیان با ارتش اوکراین از جمله نبردهای برای کنترل بر فرودگاه شهر دونتسک و محاصره و شکست نیروهای اوکراینی در منطقه دبالتسوا و ایلووایسک شرکت داشت.

به گزارش رسانه های روسی در تابستان گذشته هم آرسن پاولوف از یک سوء قصد به وی جان سالم بدر برد.

در روزهای اخیر مناطق شرق اوکراین ناآرام بوده و مقامهای امنیتی جمهوری خودخوانده دونتسک روز شنبه در حدود 600 مورد گلوله باران مراکز و اهداف در این منطقه شرق اوکراین را توسط نیروهای اوکراینی خبر دادند.

مناقشه مسلحانه در شرق اوکراین از مارس 2014 (اسفند 1392) پس از سقوط دولت متمایل به روسیه و روی کار آمدن دولت جدید در این کشور آغاز شد.

مناقشه مسلحانه بین روس تبارهای شرق اوکراین و نیروهای ارتش این کشور تا فوریه سال جاری (بهمن 94) که آتش بس برقرار شد، ادامه داشت و پس از آن نیز درگیری های پراکنده مسلحانه بین نیروهای دو طرف صورت می گیرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار