شبه‌نظامیان مخالف دولت اوکراین: کی‌یف مسئول ترور «موتورولا» است

شبه‌نظامیان مخالف دولت اوکراین مدعی شده‌اند یک گروه وابسته به دولت اوکراین آرسن پاولوف ملقب به «موتورولا» را ترور کرده است.

شبه‌نظامیان مخالف دولت اوکراین: کیِف مسئول ترور «موتورولا» استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری بی‌بی‌سی؛ شبه‌نظامیان مخالف دولت اوکراین با استناد به ویدئویی مدعی شده‌اند یک گروه نئونازی وابسته به دولت اوکراین «آرسن پاولوف» ملقب به «موتورولا» را ترور کرده‌اند. آن‌ها با متهم کردن «پترو پوروشنکو،» رئیس‌جمهور اوکراین، ترور را اعلان‌جنگ از سوی دولت قلمداد کردند.

این ویدئو را «الکساندر کاتس،» خبرنگار روسیه در حساب توییتر خود نشر داده است و 4 مرد نقاب‌دار با اسلحه را نشان می‌دهد که به محل اقامت «موتورولا» حمله می‌کنند.

شبه‌نظامیان مخالف دولت اوکراین در حالی این ادعا را مطرح کرده‌اند که اطلاعات اندکی درباره افرادی که در ترور «موتورولا» شرکت داشته‌اند، وجود دارد. رهبر این گروه نئونازی با رد اتهامات مسئولیت این حمله را نپذیرفته است.

آرسن پاولوف با نام مستعار «موتورولا» عصر روز یکشنبه بر اثر انفجار بمب در آسانسور خانه خود کشته شد. موتورولا در دو سال اخیر در جنگ‌های شبه‌نظامیان با ارتش اوکراین از جمله نبردهایی برای کنترل بر فرودگاه شهر دونتسک و محاصره و شکست نیروهای اوکراینی در منطقه دبالتسوا و ایلووایسک شرکت داشت. دولت اوکراین چندی پیش او را به جنایات جنگی متهم کرده بود.

مناقشه مسلحانه در شرق اوکراین از مارس 2014 (اسفند 1392) آغاز شد و تا برقراری آتش‌بس در فوریه سال جاری (بهمن 94) ادامه داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار