مصر: نفت آرامکو را از منابع دیگر تامین کرده ایم

مصر اعلام کرد نفت مورد نیاز خود را که تاپیش از این از شرکت نفتی آرامکو تامین می کرد، از منبع دیگری تامین کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت نفت مصر اعلام کرد: محموله های سوخت درخواستی قاهره از بازارهای جهانی که برای جایگزین کردن نفت شرکت مزبور درخواست کرده بود، تحویل گرفته است.

حمدی عبدالعزیز سخنگوی این وزارتخانه در پاسخ به پرسش این رسانه تایید کرد که این محموله ها به مصر رسیده است.

وی اظهار داشت: محموله های نفت مورد نیاز برای تامین بازار داخلی و ذخیره استراتژیک فراورده های نفتی مورد نیاز کشور امروز به این کشور رسیده است.

عبدالعزیز گفت: شرکت آرامکو رسما به ما اعلام کرده بود که در ماه اکتبر سوختی به مصر نمی دهد ولی دلیلی برای این اقدام خود ذکر نکرده ، ممکن است دلایل فنی یا لجستیکی باشد.

وی گفت: اخطار تنها مربوط به ماه جاری میلادی و کل توافق به قوت خود باقی است. این امر طبیعی بوده و در تمام قراردادهای تجاری ممکن است رخ دهد.

شرکت نفتی آرامکو براساس قرارداد 15ساله 23 میلیارد دلاری با دولت مصر، ماهانه حدود 700 هزار تن نفت تصفیه شده و فراورده های آن شامل 400هزار تن سولار، 200 هزار تن بنزین و 100هزار تن روغن سوخت در اختیار این کشور قرار می دهد.

خبرگزاری رویترز پیشتر از قاهره گزارش داده بود یک مقام دولتی مصر روز دوشنبه اعلام کرد: شرکت نفتی آرامکو عربستان به شرکت نفت دولتی مصر اطلاع داده عرضه تولیدات نفتی پالایش شده را به قاهره متوقف می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۵
خوشبختانه این نشون میده سعودیا افتادن تو چاهی که برای ما کنده بودن
آخرین اخبار