رونمایی از کتاب «بشو و نشو» و نشست های تخصصی کودک در نمایشگاه کتاب فرانکفورت 2016 برگزار می‌شود.

فرهاد حسن زاده نویسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: مراسم رونمایی از یکی از کتاب هایم که به زبان انگلیسی ترجمه شده است، در نمایشگاه کتاب فرانکفورت امسال برگزار می شود. عنوان کتاب به فارسی «بشو و نشو» است که از نشر چکه منتشر شده و ترجمه انگلیسی آن با عنوان «will & nill» به بازار بین المللی آمده است. در این برنامه که شامل رونمایی و داستان خوانی است؛ مصطفی رحماندوست، فریدون عموزاده خلیلی و رویا مکتبی حضور دارند و چند منتقد خارجی نیز درباره ویژگی آثار من به بحث و گفتگو خواهند نشست.
 
نویسنده کودک و نوجوان معرفی شده توسط انجمن نویسندگان کتاب کودک نمایشگاه بین المللی فرانکفورت، در خصوص نشست ها و برنامه های مرتبط با کتاب کودک اظهار داشت: در روز نوزدهم و بیستم اکتبر برنامه هایی در نمایشگاه با موضوع کتاب کودک برگزار می شود. ازجمله برنامه ها نشستی درباره شعر کودک که مصطفی رحماندوست نیز در آن حضور دارد و نشست دیگری در ارتباط با جذابیت های کتاب کودک است که من و فریدون عموزاده خلیلی در آن حضور خواهیم داشت.  
 
وی افزود: نمایشگاه بین المللی فرانکفورت نمایشگاهی پنج روزه است که دو روز نخست آن ویژه ناشران، آژانس های ادبی، نهادهای مرتبط با کتاب و دست اندرکاران نشر است که دست اندرکاران نشر در این دو روز با هم در خصوص موضوعات مرتبط تعامل دارند و مبادلات کاتالوگ ها و غیره در این دو روز اتفاق می افتد. در روزهای بعد، نمایشگاه جنبه عمومی تر پیدا می کند و در اختیار علاقمندان است. همین برنامه ریزی و تقسیم بندی باعث ایجاد نظم در اتفاقات نمایشگاه می شود.
 
لازم به ذکر است؛ نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از ۲۸ مهرماه تا 2 آبان سال جاری برگزار می‌شود و از جمهوری اسلامی ایران نیز جمعی از ناشران و نویسندگان و مدیران نشر در قالب دو غرفه کودک و بزرگسال در این نمایشگاه شرکت می کنند.
 
گفتنی است؛ فرهاد حسن زاده نویسنده کودک و نوجوان نامزد جایزه جهانی هانس کریستین اندرسون 2018 و جایزه آسترید لیندگرن در سال 2017 است.
 
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار