استاندار کردستان گفت: 320 کیلومتر از کریدور شمال به جنوب کشور در استان کردستان قرار دارد که تا به حال 240 کیلومتر آن اجرا شده و مابقی آن در سال جاری و سال 97 به پایان خواهد رسید.


کریدور شمال به جنوب کشور، اروپا را به بندر امام(ره) متصل خواهد کردعبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی عملکرد فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در استان متبوع خود اظهار داشت: معاون اول رئیس جمهور به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی برش‌های استانی و برنامه‌های مشخص را در هر حوزه‌ای از سازمان ملی تعیین کرده است.

وی افزود: پس از تعیین برش‌های استانی و به تصویب رسیدن آنها، براساس تصویب فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی هر یک از وزرا و معاونان رئیس جمهور به عنوان حامی استانها معین شدند بر این اساس در استان کردستان هم جمشید انصار معاون رئیس جمهور عهده‌دار این مسئولیت شده است.
 
استاندار کردستان با اشاره به اینکه بخش‌های مهم فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی و سایر حوزه‌های استان در حال بررسی است خاطر نشان کرد: برنامه‌های این بخش‌ها را در دست بررسی قرار دادیم و به تدریج آنها را اجرا خواهیم کرد.  
 
زاهدی در ادامه به معرفی طرح‌های شاخص استان متبوع خود در راستای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار داشت: با وجود ذخایر معدنی غنی در استان حرکتی جدی در کردستان ایجاد شده که براساس آن 8 هزار کیلومتر مربع از مساحت استان برای اکتشاف معادن جدید مورد مطالعه ژئوفیزیک هوایی قرار خواهد گرفت.
 
وی از ایجاد زنجیره فولاد در استان کردستان خبر داد و گفت: به زودی در کردستان شاهد استخراج سنگ آهن و تولید ورق خواهیم بود باید اعلام کنم در حال حاضر بخشی از آن در شرف اجراست و سایر مراحل آن هم به تدریج طی سالهای آینده اجرا خواهد شد.
 
استاندار کردستان با اشاره به لزوم صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی یادآور شد: باید کشت گلخانه‌ای و شیوه استفاده بهینه از آب در حوزه کشاورزی دنبال شود چرا که این مسئله یکی از شعارهای مهم اقتصاد مقاومتی در سطح استان است.
 
زاهدی با بیان اینکه احداث راه‌ها و تکمیل پروژه‌های عمرانی یکی از موارد زیرساختی مهم در کردستان است خاطرنشان کرد: یکی از ضعف‌های استان مربوط به مسائل حمل و نقل بوده اما پس از حضور روحانی در کردستان این مهم در مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت بنابراین مقرر شد گردنه موجود در مسیر تهران به سنندج ظرف حداکثر سه سال تعریض شود تا رفت و آمد مردم به آسانی صورت بگیرد.
 
استاندار کردستان خاطر نشان کرد: مشکلاتی در زمینه تامین اعتبار در پروژه تکمیل راه سنندج به مریوان وجود داشت که مقرر شد 130 میلیارد تومان به این حوزه تعلق بگیرد همچنین در طراحی این راه هم مشکلاتی وجود داشت اما خوشبختانه با دستور وزیر راه و شهرسازی نواقص آن برطرف شد.
 
زاهدی یادآور شد: 320 کیلومتر از کریدور شمال به جنوب کشور در استان کردستان قرار دارد که تا به حال 240 کیلومتر آن اجرا شده و مابقی آن در سال جاری و سال 97 به پایان خواهد رسید. این پروژه نقش بسیار مهمی در تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی برعهده دارد چراکه اتصال دهنده اروپا به بندر امام(ره) و خلیج فارس است.

انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار