جاسم جادری استاندار هرمزگان گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه همه برنامه ها و طرح های عمرانی و اقتصادی دستگاه های اجرایی باید متناسب با سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،وی در نشست ستاد راهبری ومدیریت اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان افزود: برای پیشبرد و اجرای سریع تر سیاست های اقتصاد مقاومتی هر دستگاه اجرایی در هرمزگان یک نفر را به عنوان مسئول اقتصادی مقاومتی معرفی کند.
استاندار هرمزگان با اشاره به مشکلات نقدینگی دراجرای طرح های عمرانی گفت: دستگاه های دولتی تلاش خود را در جذب سرمایه های بخش خصوصی برای تکمیل طرح های نیمه تمام بکار گیرند زیرا مردم از مزایای اجرای این طرح ها بهره مند می شوند .
جادری افزود: درهرمزگان 137طرح نیمه تمام شناسایی شده که از این شمار 37 طرح آماده واگذاری است.
وی گفت: از دکتر آخوندی وزیرراه و شهرسازی و جانشین فرماندهی ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی هرمزگان دردولت برای پیشبرد بهتر برنامه های اقتصاد مقاومتی در نشست های بعدی دعوت می شود.
استاندار هرمزگان افزود: افزایش مشترکان گاز طبیعی در استان از جمله طرح های اقتصاد مقاومتی است که سبب کاهش مصرف آلاینده مانند گازوئیل و مازوت شده است .
جادری گفت: میزان مصرف گاز طبیعی درهرمزگان نیز از 8 و نیم میلیون متر مکعب درسال 92 به 21 میلیون مترمکعب در سال 95رسیده است.
استاندار هرمزگان افزود : با راه اندازی کارخانه ها و حوزه های صنعتی جدید تا پایان سال 96میزان مصرف گاز به 30میلیون مترمکعب می رسد.
دریانورد مدیر اجرایی هشتمین سرشماری نفوس و مسکن هرمزگان نیز در این نشست گفت: بیش از 16درصد ازخانوارهای هرمزگانی تاکنون در سرشماری اینترنتی نفوس ومسکن نام نویسی کرده اند .  
صالح دریانورد افزود : این شمارخانوارمعادل 318 هزار نفر از جمعیت استان است.
وی گفت : اکنون هرمزگان جزو چهار استان برتر درزمینه ثبت نام در طرح سرشماری نفوس و مسکن قرار دارد .
مدیر اجرایی هشتمین سرشماری نفوس و مسکن هرمزگان با قدردانی از عملکرد صداوسیمای مرکز خلیج فارس در زمینه اطلاع رسانی سرشماری اینترنتی نفوس ومسکن گفت: صدا و سیمای مرکز خلیج فارس نقش اصلی و تعیین کننده ای در استقبال مردم از سرشماری اینترنتی داشته است.
در این نشست مدیران جهاد کشاورزی، اداره کل ورزش و جوانان، آموزش و پرورش و شرکت گازوآب و فاضلاب روستایی پیشنهادهای خود را در زمینه طرح های اقتصاد مقاومتی بیان کردند.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.