بازیکنان تیم ملی کره جنوبی را بیشتر بشناسید

تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی درحالی به دیدار هم می روند که کره نسبت به سالیان گذشته بسیار تغییر کرده است و ترکیب احتمالی این تیم را بررسی کردیم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،تیم ملی ایران سه شنبه یکی از حساس ترین بازیهای خود را در راه جام جهانی مقابل کره جنوبی برگزار می کند. کره ای ها ۸ بازیکنشان در لیگ داخلی بازی می کنند و ۱۵ نفر دیگر لژیونر هستند که خود این ۱۵ نفر دو بخش هستند. ۹ نفر در لیگ های چین، ژاپن و قطر بازی می کنند و ۶ نفر باقی مانده در لیگ های اروپایی توپ می زنند. البته بیشتر بازیکنان اصلی این تیم از بین لژیونرها هستند.

با تاکتیکی که کی روش در بازی با ازبکستان پیاده کرد حدس زدن ترکیب ایران برای خود ما ایرانی ها هم دشوار است چه رسد به کره ای ها . شاید اولی اشتیلیکه آلمانی سرمربی چشم بادامی ها نیز برای ایران بازی سه شنبه سورپرایز هایی داشته باشد . اما اگر اتفاق خاصی نیوفتد کره ای ها با این بازیکنان گام به چمن آزادی می گذارند.

*دروازه بانی که بزرگ شد
در درون دروازه کیم سئونگ گیو، گوی سبقت را از دو دروازه بان دیگر ربوده و این دروازه بان 26 ساله که در تیم ویسل کوبه ژاپن بازی می کند و 20 بازی ملی هم در کارنامه دارد ، دروازه بان اصلی چشم بادامی ها محسوب می شود. این دروازه بان از کودکی در تیم شهرش یعنی اولسان هیوندا بازی می کرد و در همان جا رشد یافت و به تیم ملی رسید اما امسال پس از 12 سال حضور در این تیم به ژاپن رفت تا تجربه جدید را به دست آورد.

بازیکنان تیم ملی کره جنوبی را بیشتر بشناسید
*خط دفاع متزلزل
خط دفاع چهار نفره کره ای ها نیز مثل دروازه بانشان همه در همان شرق آسیا بازی می کنند. کیم کی هی قابل اتکاترین مدافع اشتیلیکه در قلب خط دفاع محسوب می شود . این مدافع 27 ساله در شانگهای چین بازی می کند و زوج خط دفاعی او یعنی هونگ جئونگ هو در بازی با قطر اخراج شد و در برابر ما نمی تواند بازی کند. به همین دلیل فرصت به کواک تائه هو می رسد تا در ترکیب اصلی این تیم قرار بگیرد. کواک تائه هوی مسن ترین و باتجربه ترین بازیکن کره جنوبی با 35 سال سن محسوب می شود. او که از سال 2008 در تیم ملی حضور دارد مدتی است که جایگاه خود را در تریکب اصلی از دست داده است. این بازیکن با تجربه امسال پس از سالها حضور در فوتبال کشورهای عربی ، به کره بازگشته و در تیم اف سی سئول عضویت دارد.
هونگ چئول مدافع چپ کره جنوبی در بازی با ما خواهد بود. این بازیکن 26 ساله در تیم سوان سامسونگ حضور دارد و از سال 2013 به تیم ملی دعوت شد و 10 بازی ملی در کارنامه دارد. مدافع راست چشم بادامی ها نیز جانگ هیونگ سو است که 25 ساله است و عضو تیم شانگهای چین.
خط دفاع چهار نفره کره ای ها ضربه پذیر به نظر می رسد و بازیکنان سرعتی ما می توانند از کندی مدافعان کره به خصوص دو مدافع وسطشان نهایت استفاده را ببرند و به این تیم ضربه بزنند.

بازیکنان تیم ملی کره جنوبی را بیشتر بشناسید

*هافبک های خطرناک و اروپایی
اما قدرتمندترین خط تیم کره ، خط هافبک این تیم است. جایی که از بازیکنان خلاق و باتجربه بین المللی استفاده می کنند. بازیکنان لژیونر اروپایی آنها در این خط هستند و هافبک های ما روز سختی را برابر آنها دارند. کره نیز مثل ایران از پنج هافبک استفاده می کند و یک مهاجم در راس خط حملشان.
کی سانگ یونگ هافبک وسط کره جنوبی و کاپیتان این تیم نیز است. این بازیکن 27 ساله از لحاظ بازی ملی باتجربه ترین بازیکن کره محسوب می شود و 87 بازی ملی در کارنامه دارد. بازیکنی که به استیون جرارد آسیا معروف است و در سوانزی سیتی توپ می زند و البته همسر  هان هائه جی، بازیگر معروف کره ای ها که ایرانی ها به نام« سوسانو» او را می شناسند هم هست.
دیگر هافبک وسط کره ای ها، جانگ وو یانگ است که در کشور چین فوتبال باشگاهی خود را پیگیری می کند. او با وجود اینکه 26 ساله است اما فقط یک سال است که به تیم ملی دعوت می شود و البته خیلی زود توانسته جایگاه خود را در ترکیب اصلی به دست آورد.
درجلوی این دو هافبک ستاره تیم کره جنوبی و بهترین بازیکن این تیم یعنی سون هیونگ مین بازی می کند. این بازیکن عضو تیم تاتنهام انگلیس است و اخیرا درخشش زیادی در این تیم داشته است. این بازیکنی است که تیم کی روش باید بسیار به او توجه داشته باشند. البته در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر مصدومیت او شنیده می شد که البته شاید نقشه کره ای ها باشد و بعید است که اشتیلیکه به او حتی با وجود مصدومیت جزئی میدان ندهد.

بازیکنان تیم ملی کره جنوبی را بیشتر بشناسید

دو وینگر چشم بادامی ها نیز لی چانگ یونگ و کو جا چئول هستند که هر دو در اروپا بازی می کنند. لی چانگ یونگ 28 ساله و عضو تیم کریستال پالاس انگلیس است و با 74 بازی ملی جزو باتجربه های کره محسوب می شود.او در بازی با قطر به میدان نرفت اما به دلیل محرومیت جی دونگ وون که در آگزبورگ بازی می کند ، در دیدار با ایران او احتمالا در این مسابقه فیکس است. کو جا چئول نیز سالهاست که در بوندس لیگای آلمان توپ می زند و در حال حاضر عضو تیم آگزبورگ این کشور است. او نیز با تجربه و از سال 2008 عضو تیم ملی است . این همان بازیکنی است که در مصاحبه با مجله بلید آلمان گفته بود که از تهران می ترسد و مردم ایران نامهربان و ناراحت هستند.

*غول 2 متری یا مهاجم اروپایی
در نوک پیکان خط حمله کره ای اشتیلیکه دو بازیکن به تیم ملی دعوت کرده که معمولا در هر مسابقه به هر دو بازی می رسد و هر کدام را به عنوان بازیکن اصلی بازی دهد ، دیگری را به جای او در نیمه دوم جایگزین می کند. البته معمولا سوک هیون جون که در تیم ترابوزان اسپور ترکیه عضویت دارد به عنوان بازیکن اصلی به میدان می رود. این مهاجم 25 ساله با وجود آنکه جوان تر است اما تجربه بازی در اروپا را دارد و امسال از تیم پورتو به طور قرضی به ترابوزان پیوسته است. او فوتبالش را از آژآکس هلند آغاز کرده است و با وجود آنکه از سال 2010 عضو تیم ملی است اما فقط 11 بازی ملی و چهار گل در کارنامه دارد.
 دیگر مهاجمی که اشتیلیکه به تیم ملی دعوت کرده و می تواند در این پست بازی کند ، کیم شین ووک است که 28 ساله است و تجربه بیشتری نسب به سوک دارد. البته او هم از سال 2010 عضو تیم ملی است اما 33 بازی ملی در کارنامه دارد و با قد 197 سانتی متری اش می تواند مدافعان ما را روی ضربات سر حسابی اذیت کند. او که در باشگاه چونبوک هیوندای عضویت دارد،در یک صحنه در بازی با قطر سر خود را به شکل عجیبی و در شرایطی که مشخصا قصد ایجاد حاشیه و جنجال دارد به سینه بازیکنان قطری زد. به نظر می رسد کادر فنی تیم ملی و البته ملی پوشان توجه ویژه ای به حاشیه سازی های احتمالی این بازیکن 2 متری در مسابقه با ایران داشته باشند. البته باید دید که سرمربی کره در بازی با ایران کدام یک از این دو مهاجم را به طور ثابت در ترکیب قرار می دهد.

بازیکنان تیم ملی کره جنوبی را بیشتر بشناسید

*آماده برای نبرد حیثیتی
ترکیب تیم ملی کره جنوبی در بازی با ایران به احتمال بسیار زیاد این ترکیب خواهد بود و شاید یک یا دو تغییر داشته باشند. اما نکته ای که در ترکیب کره مشخص است ، ضعف خط دفاع این تیم و البته قدرت و تجربه بالای خط هافبک آنهاست که قطعا کی روش به این نکته بیشتر از ما واقف است . امیدواریم در بازی با این تیم که علاوه بر اهمیت امتیازی ، به دلیل حاشیه سازی کره ای ها در روزهای اخیر ، اهمیت حیثیتی نیز پیدا کرده است ، با 3 امتیاز خارج شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۵
فردا باید همه واسه کره ای ها ماسک بزنن و دستکش بپوشن و بازیکنان همینکارو واسه رفتن به کره انجام بدن
آخرین اخبار