رئیس اداره تبلیغات اسلامی هفتکل گفت: هم‌زمان با با فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اجتماع بزرگ هیئت‌های مذهبی شهر هفتگل در روز تاسوعای حسینی در کنار شهدای گمنام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،حجت‌الاسلام کریمی رئیس اداره تبلیغات اسلامی هفتکل اظهارداشت: این برنامه معنوی روز سه‌شنبه بیستم مهرماه هم‌زمان با نهمین روز از ماه محرم الحرام سال  1438 هجری قمری آغاز می‌شود و مردم هفتگل در عزای سرور و سالار شهیدان به عزادارای و سوگواری می‌پردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هفتکل با بیان اینکه اجتماع بزرگ هیئت‌های مذهبی هفتکل در کنار شهدای گمنام برگزار می‌شود، عنوان کرد: مردم دومین شهر نفخیز از حدود ساعت 14 روز تاسوعا در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیزرنی از محلات خود به سمت یادمان شهدای گمنام حرکت می‌کنند که این کار تا نزدیک غروب ادامه دارد.

وی ادامه داد: پس از رسیدن هیئت‌ها به کنار مزار شهدای گمنام، هر هیئت دقایقی به عزاداری می‌پردازد و پس از آن دوباره این مسیر را بازمی‌گردند.

حجت‌الاسلام کریمی خاطرنشان کرد: در این برنامه تعدادی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی می‌پردازند و مردم هفتکل در کنار شهدای گمنام آرمیده در سوگ حضرت امام حسین (ع) و یارانش عزاداری می‌کنند.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.