رئیس اداره تبلیغات اسلامی هندیجان گفت: امسال نیز طبق سنت همه ساله مردم ولایت‌مدار در هیأت‌ها، مساجد و حسینیه‌ها در سراسر شهرستان به عزاداری پرداختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام سید حسن ساداتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی هندیجان با عرض تسلیت ایام سوگواری سرور سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار کرد: امسال نیز طبق سنت همه ساله مردم ولایت‌مدار در هیأت‌ها، مساجد و حسینیه‌ها در سراسر شهرستان و بخش‌های تابعه با حال و هوای خاص و ارادتی که نسبت به ائمه اطهار دارند در سوگ واقعه دلخراش کربلا عزاداری می‌کنند.

وی افزود: همه ما شاهدیم مراسم عزاداری امام حسین(ع) با حضور گسترده مردم هر ساله با توجه به مشکلات اقتصادی و دیگر مشکلات با شکوه‌تر برگزار می‌شود و این چیزی نیست جز عشق به سالار شهیدان و محبت مردم به ائمه اطهار و خدا را شاکریم که تمام این مراسمات به صورت خودجوش و با هزینه خود مردم اداره می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی هندیجان در ادامه خاطرنشان کرد: بر اساس گفته یکی از بزرگان دینی که فرمودند، صحنه کربلا دارای دو صحنه است یکی صحنه‌ای که پیروز آن سپاه کفر هستند که ظلمانی، تاریکی و جنایت در آن مشهود بوده و مورد نفرت بشریت است.

وی بیان داشت: صحنه دیگر که نورانی و تمام خوبی‌های عالم می‌توان در این صفحه دید که پیروز آن امام حسین(ع) است در این قسمت از حادثه کربلا هر چه بخواهی از عبادت، گذشت، ایثار، ادب و... می‌توان دید و نیازمندی‌های جوامع بشریت دراین بعد قضیه کربلا وجود دارد.

ساداتی افزود : انقلاب اسلامی ما با درس‌آموزی از قیام عاشورا و پندآموزی از خودگذشتگی یاران امام حسین(ع) با رهبری امام راحل پیروزی شد که جا دارد مردم در این مقطع حساس با تبعیت از ولی امر زمان خودشان و با بصیرت اندیشی کامل در ادامه راه شهیدان تلاش کنند و اجازه ندهند که دشمنان به اهداف خودشان که‌‌ همان نا‌امید کردن مردم از آینده نظام است برسند.

وی تأکید کرد: در این شهرستان بیش از 50 موکب وجود دارد که تمامی آنها توسط این اداره شناسنامه دار شده‌اند، این موکب‌ها در تمام خیابان‌ها، کوچه‌ها، بازار و محلات برای خدمت رسانی به عزاداران حسینی و کمک به هرچه بهتر برگزاری مراسم عزاداری توسط قشر جوان و به‌صورت کاملاً مردمی بدون از دخالت دولت و حتی کمترین هزینه از منابع دولتی اداره می‌شوند.

ساداتی در ادامه عنوان داشت: بیش 100 مجلس عزاداری در مساجد، حسینیه و منازل مردم در دو ماه محرم و صفر برای عزاداری برقرار هستند.

وی اعزام بیش از 50 مبلغ و مبلغه دینی در سطح شهرستان را از دیگر نکات قابل ذکر دانست و اضافه کرد: این مبلغان عمدتاً نکته‌ها، موارد و توصیه‌های مناسب با فضای مجازی، مشکلاتی که در این مقطع زمانی گریبان گیر جوامع است و جوانان و خانواده را تهدید می‌کنند و برای بحث دشمن‌شناسی که اساسی‌ترین مساله روز ما می‌هستند را تبلیغ می‌کنند.

ساداتی در پایان خواستار شرکت هر چه بیشتر مردم در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در سطح شهرستان شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.