نماز در روزهای تاسوعا و عاشورا به جماعت در خیابان شهدای قزوین اقامه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین درستاد ساماندهی شئون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان گفت : اهمیت برپایی نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در کنار عزاداری ها باید مورد توجه هیئت های مذهبی قرار گیرد تا بتوان از این فرصت بخوبی استفاده کرد.

حجت الاسلام علی نعمت اللهی در این جلسه افزود : تجمع باشکوه به صورت متمرکز در مراسم تاسوعا و عاشورا می تواند الگویی مناسب از این عظمت دینی را به منصه ظهور برساند و موجب الگو سازی برای دیگر مناطق شود.

نعمت اللهی یادآورشد: هشتمین سال متوالی است که شاهد برگزاری مراسم تاسوعا به صورت متمرکز هستیم و این قابلیت ایجاد شده تا شاهد پخش مراسم از شبکه های سراسری هم باشیم.

وی با بیان اینکه  توجه به مسائل امنیتی، بهداشت و نظم دسته های عزاداری بسیار مهم است گفت :  در این ایام شاید دشمنان دنبال سوء استفاده باشند و بخواهند در شبکه های مجازی از احساسات مردمی بهره برداری کنند که باید مراقب این مسائل هم باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد:   از رسانه های خبری بویژه صدا وسیما انتظار داریم با اطلاع رسانی مناسب زمینه آگاهی بخشی به مردم را فراهم کنند وهمچنین از هیئتهای مذهبی در خواست می شود تا ضمن ساماندهی برای هماهنگی بیشتر اقدام کنند.

وی بیان کرد: هماهنگی با مداحان  برای استفاده از اشعار اصیل دینی و مذنان خوش صوت نیز می تواند در کیفی بخشی و غنی شدن برنامه ها موثر باشد.

حجت الاسلام سید قریش موسوی رئیس ستاد اقامه نماز استان هم  در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری نماز جماعت در روزهای تاسوعا وعاشورا اظهارداشت: تامین زیرانداز، مهر و ساماندهی علم و کتل ها در هنگام اقامه نماز ضروری است.

حواصی نماینده صدا وسیما هم گفت: ۱۶ نقطه برای پخش زنده مراسم عزاداری در تاسوعا و عاشورا آماده شده و مراسم قزوین هم از شبکه های سراسری پخش خواهد شد.

تامین امنیت مراسم، رعایت بهداشت در توزیع نذورات، پیش بینی جایگاه مناسب، بازگشایی برخی معابر برای کمک رسانی احتمالی به بیماران ونیازمندان، تامین مهر، سجاده، تامین آب برای وضوی عزاداران و رعایت شعار های دینی و دور از خرافات در مراسم از نکات پیشنهاد شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.