به پیشنهاد یک دبیر کرمانی، گروه آموزشی وپژوهشی سواد رسانه ای درکرمان راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، درآیین افتتاح این گروه آموزشی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: با توجه به نقش موثر رسانه در زندگی بشر ، ضرورت آشنایی دانش آموزان با مهارتهای مرتبط با رسانه کاملا حس میشود و افزایش سواد رسانه ای نسل جوان می تواند بسیاری از مشکلات موجود جامعه را به حداقل برساند.

وی به بحث اضافه شدن کتاب تفکر و سواد رسانه ای به دروس پایه دهم متوسطه اشاره کرد و گفت: برای تدریس این درس که اختیاری است ، 270 تن از معلمان استان کرمان به صورت حضوری و مجازی در کارگاه آموزشی سواد رسانه ای شرکت کرده اند و این آموزشها در طول سال تحصیلی هم به معلمان ارائه میشود.

عباس تقی زاده از پژوهشگران و دبیران آموزش و پرورش استان کرمان که پیشنهاد دهنده ایجاد این دوره آموزشی است هم در این مراسم گفت: آموزش و پرورش به لحاظ ارتباط مستقیم با نسل جوان و نوجوان و ارتباط غیرمستقیم با خانواده ها ، موقعیتی کلیدی برای ارتقا سواد رسانه ای در جامعه دارد.

وی کمک به بومی سازی روشهای آموزش سواد رسانه ای، پژوهش در زمینه رژیم مصرف رسانه ای دانش آموزان، و ارتقاء سطح سواد رسانه ای دانش آموزان و معلمان را از مهمترین برنامه های گروه آموزشی پژوهشی سواد رسانه ای در کرمان ذکر کرد .

عباس تقی زاده دو سال قبل موضوع نیازسنجی برنامه آموزش سواد رسانه ای در دبیرستانهای شهر کرمان را در قالب رساله دکتری علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبایی بررسی کرد، نتیجه این بررسی ، پیشنهاد راه اندازی درس سواد رسانه ای بود .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.