راه اندازی این سامانه گام بلندی برای حذف محصولات قاچاق در سطح عرصه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، موسی ظهیری‌نژاد، مسؤول بازرسی و رسیدگی به شکایات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: راه‌اندازی سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت محور، مهم‌ترین گام برای حذف محصولات قاچاق در سطح عرضه است.

اظهار کرد: طراحی و راه‌اندازی سامانه ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت کالاهای سلامت محور در کشور، از با اهمیت‌ترین گام‌ها برای حذف کردن محصولات قاچاق در سطح عرضه شدن است.

وی گفت: به منظور اجرایی کردن برنامه عملیاتی سازمان غذا و دارو، تقویت اطلاع‌رسانی با هدف آشنایی تمامی افراد شاغل در معاونت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در زمینه مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت این سامانه طراحی و راه‌اندازی شد.

مسؤول بازرسی و رسیدگی به شکایات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: این سامانه که حاصل تلاش همکاران ما در سازمان غذا و دارو بوده، گام بلندی برای حذف محصولات قاچاق در سطح عرضه است.

ظهیری‌نژاد تصریح کرد: نکته قابل توجه در این سامانه این است که مصرف‌کنندگان کالاهای وارداتی می‌بایست کد اصالت 16 رقمی را حتما از سامانه استعلام کنند و در صورت تایید اصالت آن در قالب جوابیه پیامکی، نسبت به استفاده از آن محصول اقدام شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.