مدیرکل کتابخانه ‌های عمومی استان فارس گفت: در آینده‌ای نزدیک هر یک از کتابخانه‌ های عمومی سطح شیراز به یکی از گرایش‌های تخصصی تجهیز می شود که ضمن ارائه خدمات گذشته خود به یک گرایش تخصصی بپردازند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعیده ابراهیمی گفت: امروز در محضر بزرگانی هستیم که پرچم‌دار هنر و ادب کشور هستند و سخن گفتن در این زمینه و در شهر شیراز کار آسانی نیست چراکه بزرگانی مانند حافظ و سعدی معمار و بنیان‌گذار این عرصه بوده‌اند.
وی گفت: آنچه امروز به‌ عنوان زبان و ادبیات فارسی می‌شناسیم بی‌ شک محصول تاریخی به درازای هزاران سال بوده که حامل فرهنگ و هویت ایران‌زمین است و ایرانی بودن خود را مدیون کسانی هستیم که زیر پرچم ادبیات فارسی ایستاده‌اند و در برابر هجمه‌های فرهنگی مختلف، زبان، فرهنگ، دین و ایران را زنده نگه‌ داشته‌اند.
وی بیان کرد: اکنون این رسالت بزرگ در دستان استادان، پژوهشگران و ادیبان معاصر جای گرفته است تا این مسیر را ادامه دهند و فرهنگ و هستی کشور را در لابه‌لای نوشته‌ها و سروده‌های خود به تصویر بکشند.
مدیرکل کتاب‌خانه‌ های عمومی استان فارس افزود: همزادپنداری و آشنایی جوانان با شخصیت‌ های کشورمان بسیار مهم بوده و کتاب‌ خوانی یکی از روش‌ هایی است که جوانان می‌ توانند با بزرگان این سرزمین آشنا و صاحب هویتی دینی و ملی شوند.
ابراهیمی اضافه کرد: تجلیل از بزرگان عرصه ادب و هنر و دعوت از نویسندگان برای معرفی کتاب‌هایشان در نشست‌ های کتاب‌خوان ازجمله کارهایی است که نهاد کتابخانه عمومی دنبال می‌ کند و بدین‌ وسیله سعی دارد افکار عمومی را با شخصیت‌ های ادبی معاصر آشنا کند.
وی خاطرنشان کرد: در آینده‌ ای نزدیک هر یک از کتابخانه‌ های عمومی شهر شیراز به یکی از گرایش‌ های تخصصی تجهیز خواهند شد که ضمن ارائه خدمات گذشته، به گرایش ویژه‌ ای نیز بپردازند.
این مسؤول در پایان خاطرنشان کرد: bookreader تب‌لت‌ های تخصصی است که می‌توان روی آن‌ های مطالعه و حاشیه‌نویسی کرد و امیدواریم روزی با همکاری ناشران و سازمان‌های مربوطه این وسیله را برای مطالعه کتاب‌ های فارسی مورداستفاده قرار دهیم.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.