نشست صندوق بین‌المللی پول و تهدیدهای پیش روی جهانی‌سازی

موانع و مشکلات جهانی‌سازی از چالش‌های عمده پیش‌روی سیاست‌گذاران اقتصادی جهان در نشست سالانه صندوق بین‌المللی پول است.

نشست صندوق بین‌المللی پول و تهدیدهای پیش روی جهانی‌سازیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ بلومبرگ با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: نخبگان و سیاست‌گذاران اقتصادی جهان قرار است هفته جاری در شهر «واشینگتن،» پایتخت آمریکا، به نشانه حمایت از جهانی‌شدن -علی‌رغم اعتراضات روزافزون به بی‌عدالتی‌هایی که این پدیده باعث می‌شود- گردهم آیند. 

در ادامه گزارش آمده است خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و شعارهای انتخاباتی «دونالد ترامپ،» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، علیه تجارت جهانی، چالشی جدی بر سر راه یکپارچه‌سازی اقتصادی جهان -که برای بیش از 70 سال محور نشست‌های صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی بوده- بوجود آورده است. 

طبق اظهارات «کریستین لاگارد،» رئیس صندوق‌ بین‌المللی پول، ظهور پوپولیسم (عوام‌گرایی) بر اثر ثابت ماندن دستمزدها و از میان رفتن امنیت شغلی، تهدیدی برای اقتصاد جهانی محسوب می‌شود. اقتصاد آسیب‌پذیر جهان که پیش از این در شرایط نابسامانی می‌برد، بر اثر ظهور پوپولیسم، به سوی رکود می‌رود. 

در ادامه گزارش آمده است: تلاش‌ها برای مقابله با یکپارچه‌سازی جهانی و موانع متعدد تجاری، بازارهای مالی جهان را که در برابر نوسانات ناگهانی سرمایه‌گذاری آسیب‌پذیر هستند، تهدید می‌کند. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار